رضایت وزیران خارجه سوئیس و ایران از مذاکره سه روزه / ربطی به آمریکا ندارد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا، وزارت خارجه سوئیس با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: ایگنازیو کاسیس طی سفر سه روزه به ایران با مقامات ایرانی درباره اختیارات حافظ منافع، تلاش‌ برای ثبات منطقه و همکاری های تجاری، علمی و حقوق بشری رایزنی و برای تداوم تسهیل مذاکرات سازنده میان کشورهای منطقه اعلام آمادگی کرد و از ایران خواست به برجام پایبند باشد.

وی در دیدار با حسن روحانی و محمد جواد ظریف، درباره پیشرفت در اجرای نقشه راه دوجانبه توافق شده در ۲۰۱۶ شامل امور تجاری و مالی، حقوق بشر و همکاری در زمینه‌های علمی، زیست‌محیطی، سلامت، مالکیت معنوی و امنیت هسته‌ای، گفت‌وگو کرد.

براساس این گزارش، کاسیس با انتشار ویدئویی از استقبال ظریف در توییتر اعلام کرد: صلح، توسعه اقتصادی و حقوق بشر از موضوعات بحث ثمربخش با همتایم ظریف بود. خوشحالم که توانستیم باهم کانال بشردوستانه سوئیس را برای تامین مواد غذایی و دارویی مردم ایران فراهم کنیم.

ظریف نیز در توییتر اعلام کرد: از میزبانی ایگناتسیو کاسیس وزیرخارجه سوئیس در صدسالگی روبط دیپلماتیکی که براساس احترام دوجانبه پایدار مانده است خرسند شدم. گفت‌وگوهای عالی‌ در خصوص مسائل دوجانبه‌، منطقه‌ای و جهانی داشتیم. درحالی‌که قدردان تلاش‌های سوئیس برای سبک کردن خرابکاری‌های آمریکا هستیم، بازگشت داد و ستدهای عادی اولویت جهانی است.

همزمان سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه هم گفت :این سفر مربوط به روابط ایران و آمریکا نیست و سیاست ایران در مورد آمریکا تغییر نکرده است.  روابط خوب و گسترده‌ای با سوئیس داشتیم. یکی از ابعاد روابط ایران و سوئیس، حافظ منافع آمریکا و حافظ منافع ایران در کانادا و عربستان است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام