راهکار یکی از حقوقی های بزرگ بورس برای حمایت از برخی زیرمجموعه ها

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد هاشمی‌نژاد با بیان اینکه در روزهای اخیر، ترس و اضطراب سهامداران حقیقی منجر به ایجاد صف‌های فروش هیجانی برخی از سهام ارزشمند شده به ایرنا گفت : راهکار حفظ آرامش سهامداران و تضمین بازدهی ، انتشار اوراق اختیار فروش تبعی از سوی شرکت‌های بورسی است که در ایران با نام بیمه سهام شناخته می‌شود.

وی افزود: خرید اوراق اختیار فروش تبعی به سهامداران اختیار می‌دهد سهام تحت تملک را به قیمت تضمین شده در تاریخ معینی در آینده به فروش برسانند و موجب خواهد شد هیجانات فروش فروکش کرده و سرمایه‌گذاری‌های مردم بیمه شوند. 

این مقام مسئول ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح به عنوان سهام‌دار عمده بسیاری از شرکت‌های بزرگ بورسی به منظور حمایت از سهام و با توجه به ارزش ذاتی و ظرفیت‌های موجود ، قصد دارد برای برخی از سهام‌ زیرمجموعه ، اوراق اختیار فروش تبعی منتشر کند. به این ترتیب مالکین سهام می‌توانند به میزان سهام پایه، اوراق را خریداری ‌کنند تا در تاریخ اعمال تحت شرایطی که قیمت سهم پایین‌تر از نرخ توافقی بود، زیان را جبران کنند و ریسک سیستماتیک را به حداقل برسانند.  

به گفته هاشمی نژاد با استفاده از این ابزار، اطمینان لازم برای کسب بازده مورد انتظار محقق می‌شود و این ابزار مالی با حذف ریسک ، منجر به ترغیب سرمایه‌گذاران به کسب سود بیشتر در بازار سرمایه می شود تا با کسب حداقل سود مورد انتظار از نوسانات مقطعی هراسی نداشته باشند و با کاهش قیمت سهام از بازار خارج نشوند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام