فروش فوق العاده ۱۵۲ هزار محصول ایران خودرو و سایپا تا پایان سال

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، سهیل معمارباشی در خصوص فروش فوق العاده خودروسازان تا پایان سال گفت: با توجه به مشکلات موجود در بازار خودرو و ضرورت افزایش عرضه برای مدیریت بازار طی جلسه اخیر کمیته خودرو مقرر شد فروش‌های فوق‌العاده با تحویل حداکثر یک تا سه ماهه افزایش یابد. بر این اساس سهم ایران خودرو و سایپا ۱۱۰ و ۴۲ هزار دستگاه تعیین شده است.

وی افزود: خودروهای موجود در کف پارکینگ ها اغلب متعلق به تعهدات معوق بوده و به دلیل عدم تکمیل و تحویل، خودروسازان در حال پرداخت جریمه به مشتریان هستند. در شرایط کنونی امکان واردات خودرو  وجود ندارد و در خصوص تامین نیاز بازار باید برنامه‌ریزی لازم انجام شود. هم اکنون فروش فوق العاده و پیش فروش توسط شرکت ها انجام می شود که در فروش فوق العاده قیمت ثابت بوده و طبق قیمت اعلام شده از سوی شورای رقابت در روز انعقاد قرارداد خودرو باید تحویل مشتری شود.

معمارباشی گفت: در شرایط پیش فروش نیز که بصورت تعهدات زمانی 4 تا 12 و 12 تا 24 ماهه است، قیمت در روز تحویل محاسبه و تحویل داده می شود. مردم می توانند شکایات را از طریق سازمان حمایت مصرف کنندگان و اداره کل بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت صنعت دنبال کنند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressi

انتهای پیام