قول همتی به صادرکنندگان واقعی و خوشنام /عرضه روزانه۱۰۰میلیون دلاری در نیما

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عبدالناصر همتی با اشاره به برگزاری جلسه ای با اعضای اتاق بازرگانی در حوزه ارزی در اینستاگرام اعلام کرد: بانک مرکزی تعامل با صادرکنندگان را در دستور کار دارد و از هرگونه همکاری در راستای بازگشت ارزهای صادرات دریغ نخواهد کرد.

اعمال سیاست های پولی وکنترل تورم ،نظارت بر بانک ها، تنظیم بازار ارز و تامین ارز کالاهای اساسی، دارو و مواد اولیه، اولویت اصلی بانک مرکزی بوده و هرگز قصد فشار مضاعف و برخورد قضایی با صادرکنندگان واقعی، باسابقه و خوشنام را نداشته و حتی الامکان تعامل با آنها را دنبال می کند.

تاکنون متوسط عرضه ارز در نیما به صورت روزانه ۱۰۰ میلیون دلار بوده و تداوم این روند نشان دهنده بهبود روند بازگشت ارزهای صادراتی بر مبنای سیاست های اتخاذ شده و استقبال صادرکنندگان است.

انتظار می رود به تدریج روند تامین ارز کالاهای وارداتی شتاب گیرد. در این جلسه همچنین صادرکنندگان مشکلات و موانع در بازگشت ارزهای صادراتی را مطرح و خواستار توجه بانک مرکزی در رفع آنها شدند. قرار شد جلسات منظم هفتگی بین مسؤلین اتاق بازرگانی وهمکاران ارزی برای پیگیری مسائل و مشکلات گروه های مختلف صادراتی برگزار شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepress

انتهای پیام