گزارش جلسه سران قوا از زبان روحانی / امیدواری قالیباف به آینده بورس و بازار ارز

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن روحانی در حاشیه جلسه عصر دیروز سران قوا اظهار داشت: در این نشست درباره ارز و مسائل نقدینگی و اینکه چه برنامه‌هایی باید زودتر اجرایی و عملیاتی شود بحث و گفت‌وگو شد.

وی افزود: درباره هدایت نقدینگی که منجر به کاهش تورم می‌شود بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت و در مورد سرمایه‌گذاری و رفع موانع تولید که مورد تأکید مقام معظم رهبری است بحث‌های خوبی مطرح کردیم و بنا شد این مباحث را ادامه دهیم.

رئیس جمهور با تأکید براینکه همواره همکاری و هماهنگی سه قوا می‌تواند برای رفع مشکلات و حل سریع‌تر مسائل کمک کند، ادامه داد: بی‌تردید مجلس و قوه قضاییه در بسیاری از مسائل می‌توانند در کنار دولت رافع مشکلات مردم باشند. با تحریم حداکثری و شرایط کرونا روبرو هستیم و باید این مسائل را با هماهنگی‌ سریع‌تر حل و فصل کنیم.

روحانی درباره گفت‌وگو با سران 2 قوه دیگر درخصوص منطقه غرب آسیا تصریح کرد: درباره مشکلاتی که منطقه با آن روبرو است و توطئه‌هایی که آمریکا و صهیونیسم نسبت به این منطقه طراحی کردند و اینکه چگونه باید مسائل منطقه را دنبال کنیم تا بتوانیم مسائل امنیت، ثبات و تعامل در منطقه را در شرایط جدید حل و فصل کنیم، گفت‌وگو شد.امید می رود این جلسات ادامه پیدا کند و مسائلی که طرح کردیم را در جلسات بعدی به ثمر برسانیم که حتماً در شرایط اقتصادی و اجتماعی مردم تأثیرگذار خواهد بود.

همکاری اجتناب‌ناپذیر همه قوا

ابراهیم رییسی رییس قوه قضاییه نیز گفت: دشمن با جنگ اقتصادی، روانی و رسانه‌ای به دنبال مأیوس کردن مردم، اخلال در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و جامعه است و همکاری همه قوا و به خط شدن همه ظرفیت یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.دشمن ایجاد یأس را در بین مردم دنبال می‌کند و باید با اقدامات‌ در همه حوزه‌های اجرایی، تقنینی، قضایی، نظارتی و پیگیری‌ها، امید را در میان مردم ارتقا دهیم.

وی افزود: بحث‌هایی که در جلسه مطرح شد، دغدغه‌هایی است که در بین مردم وجود دارد. این مسائل باید دغدغه همه باشد و هر کس در حوزه مسئولیت به دنبال حل‌ آنها باشد. امیدوارم مباحث این جلسه و جلساتی از این دست، در جهت رفع مشکلات و گره‌گشایی در زندگی مردم باشد.

بار سنگین عهده دولت و رییس جمهور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس هم در پایان نشست مشترک سران قوا گفت: در این جلسه هماهنگی، همدلی و همکاری خوبی در حوزه مسایل اقتصادی وجود داشت. واقعیت این است که مهم‌ترین دغدغه همه و به ویژه سران قوا، توجه به حل مشکلات مردم در بخش‌های مختلف است. امیدوارم با تصمیم‌گیری که شد، بتوانیم در حوزه بازار ارز، بورس، هدایت نقدینگی و سر و سامان دادن به بازار کالا حرکت‌های خوبی انجام دهیم.

وی افزود: دولت مسئولیت اجرایی کار را دارد و بار سنگینی بر عهده دولت و رییس جمهور است. حتماً در فرصت پیش رو، همانطور که رهبری فرمودند که حداقل ۳ فرصت ۱۰۰ روزه پیش رو است، همگی تلاش می‌کنیم در این راه به دولت کمک کنیم تا بتواند در مسیر اجرای تصمیماتی که برای سر و سامان دادن به مسایل اقتصادی و کاهش مشکلات مردم دارد، گام بردارد.

قالیباف درباره موضوعات منطقه‌ای نیز تصریح کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی به شکل اجباری عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی را با کشورهای منطقه خلیج فارس دنبال می‌کنند. اینها حتماً باعث ناامنی خواهند شد و حتماً به دنبال شیطنت خواهند بود. در جلسه هم این موضوع مورد بحث قرار گرفت و در این مسیر هم دقت لازم صورت خواهد گرفت و هم درباره تصمیمات خوبی در این زمینه صحبت شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام