درخواست مدیرعامل شرکت سیمانی برای اجرا مرحله دوم افزایش قیمت

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، کمال صدیقی در خصوص افزایش دو مرحله ای قیمت سیمان به اقتصاد ۲۴ گفت: طبق وعده‌ وزارت صنعت قرار است  قیمت سیمان طی دو مرحله در سال جاری افزایش یابد که در مرحله اول ۲۰ درصد افزوده شده و برای مرحله تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

وی افزود: سال گذشته قیمت سیمان ۳۷ درصد افزایش یافت درحالی که ظرف ۵ ماه از آغاز سال تاکنون شاهد افزایش قیمت‌ها در بیشتر محصولات و اقلام مورد استفاده در ساخت و ساز بودیم اما گرانی سیمان سروصدا‌هایی به پا کرده به طور مثال در سال جاری قیمت میلگرد از ۶ به ۱۲ هزار تومان رسید و کسی پاسخگو نبود.برای سیمان حاشیه‌های بسیاری ایجاد شد و همین ۲۰ درصد افزایش قیمت هم به سختی اعمال شد.

این مقام مسئول ادامه داد: هزینه‌های سربار تولید بیش از رقم افزایش قیمت سیمان بوده و مواد اولیه مورد نیاز این صنعت بیش از ۵۰ درصد افزایش قیمت داشته و برخی اقلام وارداتی نیز با قیمت بیش از ۱۵ برابر روبرو شده اما تولید سیمان همچنان ادامه دارد ولی بی تردید این معضلات در پایان سال گریبان صنعت را خواهد گرفت. لذا بهتر است پیش از ایجاد بحران جدید، دولتی‌ها فکری به حال چالش‌های این صنعت کرده و وعده افزایش قیمت در مرحله دوم را اجرایی کنند.

صدیقی گفت: سیمان ساوه در سال جاری برای اولین بار در تولید سیمان خاکستری با ظرفیت کامل فعالیت داشته و ظرفیت عملی و اسمی این شرکت ۲ میلیون و ۶۰ و ۲ میلیون و ۱۶۰ هزار تن در سال است. ظرفیت اسمی ۲.۱ میلیون تنی ۱۰۰ درصد افزایش یابد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressi

انتهای پیام