عراق واردات ۲۹ محصول کشاورزی را ممنوع کرد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شهلا عموری از ممنوعیت واردات ۲۹ قلم محصول کشاورزی بر اساس اعلام دولت عراق به این کشور خبر داد و به ایرنا گفت: از تجار ایرانی درخواست می‌شود با توجه به فهرست اعلامی از سوی عراق نسبت به بارگیری کالاهای منع شده اقدام نکنند. اطلاع تجار از ممنوعیت‌ های واردات باعث می‌شود تا روند صادرات دیگر کالاها به این کشور بصورت روان انجام شود.

وی با اشاره به اینکه محصول خرما از جمله مواردی است که واردات آن به عراق ممنوعیت دائمی دارد، افزود: خیار، ذرت زرد علوفه، بادمجان، کلم، گل کلم، هویج، کنار، سیب زمینی، کاهو، سیر، کدو، فلفل، تخم‌مرغ، مرغ زنده، گوجه فرنگی، شلغم و چغندر بخشی از اقلامی است که عراق واردات آنها را ممنوع کرده  است.

این مقام مسئول درخصوص دیگر محصولات ممنوع شده برای واردات به عراق عنوان کرد: مرغ کامل ذبح شده، عسل، ماهی دریایی منجمد، هندوانه، خربزه، باقلای سبز، جو علوفه، گندم، گاو و گوسفند، علوفه صنعتی و شیره خرما نیز اقلام ممنوع الورود به عراق هستند. در اولین روز از فعالیت مرز چذابه طی هفته جاری تعداد ۱۲۱ دستگاه کامیون عراقی حامل انواع کالاهای ایرانی به میزان سه هزار و ۸۳۸  تن وارد این کشور شد.

عموری ادامه داد: ایزوگام، کاشی سرامیک، سنگ مرمر و گرانیت، پیاز و میوه، ظروف یکبارمصرف، مصنوعات پلاستیکی، بلور و شیشه، لوله پلی اتیلن، موکت و فرش، سیمان سفید، یونولیت، گچ، خیارشور و ترشی، رب گوجه فرنگی، بیسکویت ویفر و تافی، خمیرمایه  و کشمش از جمله محصولات صادراتی به کشور عراق بوده‌اند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام