۱۱ میلیون تازه وارد ۵۰ میلیون سهم خریدند + راه اندازی شبکه بورس

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از سنا، سیاوش وکیلی با اشاره به نشست مدیران بازار سرمایه و صدا و سیما برای راه‌اندازی تلویزیون بورسی و بررسی امکانات استودیوی بورس گفت: داشتن شبکه تلویزیونی اختصاصی بورس همواره یکی از آرزوهای دیرینه بازار سرمایه بوده که جای خالی آن همیشه احساس می‌شد. بورس در حال حاضر موضوعی ملی است و در این راستا راه‌اندازی تلویزیون بورس را به فال نیک می گیریم.

وی افزود: مقرر شده شبکه ایران کالا به پخش این برنامه‌ها اختصاص یابد و پوشش آن در فازهای بعدی از ٧٠ به ۱۰۰درصد برسد. پیشنهاد می‌شود نام این شبکه مانند شبکه اقتصاد، شبکه بورس یا شبکه سرمایه باشد. سازمان بورس تمام تلاش را در جهت راه‌اندازی این شبکه خواهد کرد و انتظار می‌رود تا دو هفته آینده راه اندازی شود.

لزوم توسعه فرهنگ‌ سهامداری

علی صحرائی مدیرعامل شرکت بورس تهران نیز در این جلسه بر تاثیر وافر رسانه در افکار عمومی و افزایش سواد عمومی تاکید کرد و گفت: انتظار می‌رود با ایجاد تلویزیون بورسی و همکاری مسئولان صدا و سیما، محتوای آموزشی مورد نیاز در اختیار همه اقشار جامعه قرار گیرد.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون تعداد سهامداران بورس از ٥ به ١٦ میلیون رسیده که این تعداد کمتر از ٥٠ میلیون تومان سهام خریده‌اند. براین اساس لزوم توسعه فرهنگ سهامداری و آگاه‌سازی بیش از پیش وجود دارد. خوشبختانه سهامداران طی یک هفته اخیر به سمت سهم‌های بنیادی گرایش پیدا کرده اند که نشان از افزایش آگاهی به فضای بازارسرمایه نسبت به قبل دارد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام