نحوه جدید تسویه وام صندوق توسعه ملی برای عرضه سهام شرکت ها در بورس

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن روحانی در جلسه امروز ستاد هماهنگی اقتصادی دولت درباره امکان تسویه تسهیلات ارزی تولیدکنندگان از صندوق توسعه ملی گفت: تولیدکنندگان و سرمایه‌گذارانی که از صندوق توسعه ملی تسهیلات ارزی دریافت کرده‌اند، می‌توانند تا پایان سال جاری تسهیلات ارزی را به صورت ریالی با صندوق توسعه،تسویه و بدهی را پرداخت کنند.

وی افزود: دولت تلاش داشته در جهت تقویت سرمایه گذاران و تولید کنندگان به ویژه بخش خصوصی در شرایط سخت اقتصادی، تمهیداتی در نظر بگیرد که چرخه تولید متوقف نشود.

رئیس‌جمهور با اشاره به فراهم شدن شرایط جدید تسویه ریالی بدهی وام ارزی شرکت‌ها و بنگاه‌های تولیدی، توضیح داد: این شرایط می‌تواند زمینه عرضه سهام بسیاری از این بنگاه‌های تولیدی در بورس را فراهم کند که هم موجب تقویت بازار سرمایه خواهد بود و هم زمینه را برای تسویه آسان تر بدهی‌های این شرکت‌ها فراهم می‌کند و هم اجرای طرح توسعه در این واحدها و بسترسازی لازم را تأمین می‌کند.

روحانی  افزود: با توجه به افزایش تولید و عرضه خودرو در دو ماه اول سال، نباید شاهد عدم تعادل در بازار باشیم .اخلال در چرخه توزیع، عرضه و فروش کالا موجب آشفتگی بازار و بر هم زدن آرامش روانی جامعه می‌ شود. در این راستا باید سیستم واسطه‌گری رانت‌جویانه حذف و نحوه خرید و فروش برای مصرف‌کنندگان واقعی اصلاح شود. این اقدامات باید به فوریت انجام و به مردم اطلاع رسانی شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressi

انتهای پیام