مجلسی ها درباره دلار و ارز اظهارنظر نکنند / تشکیل کمیته ارزی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، غلامرضا مرحبا درخصوص راهکارهای مجلس برای مهار نوسانات بازار ارز به اقتصاد آنلاین گفت: بحثی که درخصوص رشد قیمت ارز در مجلس جریان دارد مبتنی بر این موضوع کلی است که نمایندگان تا حد ممکن تلاش کنند تا از اظهارنظرهای متعدد خودداری کنند.چون علاوه بر عوامل مدیریتی، اجرایی و تحریمی، بخشی از آشفتگی های بازار ارز ناشی از اظهارنظرهای هیجانی و احساسی است که این روزها از سوی افراد غیر متخصص و برخی مسئولان ناآشنا مطرح می شوند.

وی افزود: در راستای تمرکز بر موضوع ارز در بطن کمیسیون اقتصادی مجلس، کمیته ای با عنوان کمیته ارزی تشکیل شده تا بصورت تخصصی و دقیق موضوع ارز، ورودی ها و خروجی های ارز، عوامل اثرگذار بر رشد قیمت آن و راهکارهای کنترل قیمت را بررسی و تحلیل کنند تا در نهایت بهترین تصمیم برای برون رفت از معضلات فعلی اتخاذ شود.

مرحبا درباره برنامه های این کمیته برای حل معضلات ارزی توضیح داد: دوشنبه رییس بانک مرکزی مهمان جلسه غیر علنی مجلس بود و دغدغه ها در خصوص اثرات مخربی که افزایش قیمت ها بر معیشت مردم باقی می گذارد، مطرح شد. کمبودها و نیازها مورد بررسی قرار گرفتند و مدیران دولتی راهکارها برای حل مشکلات را پیشنهاد و تصویری از احتمالات آینده بازار ارائه کردند. البته در حال حاضر بحث تقنین در خصوص ارز مطرح نیست و بیشتر تلاش می شود تا با استفاده از ظرفیت های نظارتی و اعتباری، مسئله حل و فصل شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام