۷ میلیون تن فرآورده در بورس انرژی عرضه شد/ برآورد تولید۱۰۰ میلیون تنی پتروشیمی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایسنا، بیژن زنگنه در واکنش به انتقادات نمایندگان مجلس از عملکرد ضعیف وزارت نفت از صادرات مویرگی نفت در دوران تحریم‌ها خبر داد وگفت: ایران برای دور زدن تحریم‌ها از هر کسی که می‌توانست اعم از قرارگاه، نیروهای امنیتی و خارجی کمک گرفته و از هر پیشنهادی از جمله تهاتر نفت با کالا استقبال می‌کنیم.

وی افزود: به گفته مدیر عامل بورس انرژی، طی پنج ماه اول سال جاری ۷ میلیون تن فرآورده در بورس انرژی به فروش رسیده است.

این مقام مسئول ادامه داد: در صنعت گاز نیز بخشی از تولید، مربوط به پارس جنوبی بوده که حدود ۱۵۰ میلیارد دلار مورد سرمایه‌گذاری قرارگرفته و طی سال جاری به ۷۰۰ میلیون مترمکعب رسیده است.

زنگنه گفت: طی هفت سال گذشته حدود ۴۲۰ میلیون مترمکعب معادل ۶. ۲ میلیون بشکه نفت روزانه به ظرفیت تولید این مجتمع افزوده شده و اگر می‌خواستیم این میزان سوخت را تامین کنیم، باید ۱۰ پالایشگاه با ظرفیت ۲۶۰ هزار بشکه‌ای احداث می‌کردیم که موجب آلودگی می‌شد. خط لوله گوره جاسک با ظرفیت انتقال حدود یک میلیون بشکه نفت، راهکاری برای نجات از تحریم ها بوده که تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

وی ادامه داد: دوری از خام‌فروشی با توسعه صنعت پتروشیمی از جمله برنامه‌های وزارت نفت بوده و در بخش پتروشیمی توانستیم تولید را از ۱۲ میلیون تن در سال ۷۵ به ۵۶ میلیون تن در سال ۹۲ و ۶۶ میلیون تن در سال ۹۸ ارتقا دهیم و انتظار می رود در سال آینده به حدود ۱۰۰ میلیون تن برسد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepress

انتهای پیام