کاهش شدید سرمایه گذاری چین و آمریکا با سیاست های سخت گیرانه ترامپ

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از راشاتودی، موسسه تحقیقاتی رودیوم گروپ در گزارشی اعلام کرد : در پی سیاست های سخت گیرانه دولت ترامپ ،طی نیمه اول سال جاری میلادی مجموع سرمایه گذاری آمریکا در چین و چین در آمریکا به تنها ۱۰.۹ میلیارد دلار رسیده که در سال ۲۰۱۶ معادل ۲۶ میلیارد دلار بوده است.

بر اساس این گزارش ، شرکت چینی تنسنت در ماه آوریل(فروردین) ۳.۴ میلیارد دلار در آمریکا سرمایه گذاری کرده است. نتایج نظرسنجی اتاق بازرگانی چین نشان می دهد حدود ۹۰ درصد مدیران شرکت های چینی فعال در آمریکا انتظار دارند در کوتاه مدت میزان سرمایه گذاری های جدید چین در آمریکا در سطح فعلی باقی بماند یا از آن هم کمتر شود.

طی شش ماه اول، آمریکایی ها تنها ۴.۱ میلیارد دلار در چین سرمایه گذاری کرده اند که ۱.۳ میلیارد دلار آن مربوط به راه اندازی خطوط تولید مشترک با شرکای چینی بوده است.

با وجود تلاش های دولت ترامپ برای خروج شرکت های آمریکایی از بازار چین به نظر نمی رسد که بسیاری از آن ها به فکر انجام چنین کاری باشند. اتاق بازرگانی آمریکا پیشتر در یک نظرسنجی اعلام کرده بود از ۱۴۰۰ شرکت بزرگ آمریکایی فعال در چین، تنها چهار درصد آن ها قصد خروج از چین را دارند.

جیک پارکر عضو شورای روابط تجاری چین و آمریکا گفت: تمایل شهروندان چینی به استفاده از کالاهای گران قیمت آمریکایی به قدری جذابیت دارد که شرکت های بزرگ آمریکایی نتوانند از آن چشم پوشی کنند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressi

انتهای پیام