پیش بینی زمان کلنگ زنی افتتاح خط سه کنسانتره مس سرچشمه و افزایش فروش

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اردشیر سعدمحمدی با بیان اینکه ارزش مس در بازار از ۷۰ هزار میلیارد تومان در اسفند ۹۸ به ۳۴۰ هزار میلیارد تومان در حال حاضر رسیده و تقریباً پنج برابر شده است، گفت: اکنون توسعه شتاب بیشتری گرفته و پیش‌بینی می‌شود تا دو هفته آینده کلنگ افتتاح خط سه کنسانتره مجتمع مس سرچشمه به زمین بخورد.

وی با اشاره به گستردگی طرح‌های توسعه شرکت تأکید کرد: باید بپذیریم راه شرکت مس از توسعه عبور می‌کند. راه "فملی" افزایش تولید و کاهش هزینه‌ها است و راه افزایش تولید، سرمایه‌گذاری و توسعه است. البته برای توسعه باید از زمان بهترین بهره را ببریم. اگر می‌خواهیم در صحنه بین‌المللی حرفی برای گفتن داشته باشیم باید تلاش کنیم ازطریق توسعه اقتصاد را به شکوفایی برسانیم.

این مقام مسئول ادامه داد: مسیر شرکت مس مثبت است و از نظر شاخص‌های عملکردی علمی مانند شاخص نسبت‌های نقدینگی، شاخص زدآلتمن و… در جایگاه بالایی در میان شرکت‌های برتر قرار دارد و امیدواریم در این مسیر شرایط بهتری را در آینده نیز طی کند. به‌رغم همه موفقیت‌ها برای پیشرفت باید عملکرد را نسبت به دنیا مقایسه کنیم نه نسبت به سال قبل و در تلاش هستیم سال ۱۴۰۰ را با یک نگاه نو آغاز کنیم و در این راستا برنامه‌های زیادی داریم که یکی از آن‌ها به‌روزرسانی ساختار شرکت مس تا پایان سال جاری است.

سعدمحمدی عنوان کرد: آن چیزی که آینده شرکت مس را تضمین می‌کند توسعه است. هر مجموعه‌ای که توسعه نداشته باشد با زوال روبرو خواهد بود. سال ۸۸ میزان درآمد عملیاتی دو هزار و ۱۳۵ میلیارد تومان بوده که این میزان در سال ۹۷ به ۱۰ هزار میلیارد تومان و سال ۹۸ به ۲۲.۴ هزار میلیارد تومان افزایش یافت و در پنج ماهه نخست سال ۱۲ هزار میلیارد تومان فروش ثبت‌شده داریم. اگر به همین روال تولید داشته باشیم، پیش‌بینی می‌کنیم در سال جاری میزان فروش شرایط مناسب‌تری را نسبت به سال ۹۸ داشته باشد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام