نرخ روغن خام شرکت بورسی هم بطور متوسط ۱۱ درصد گران شد/ زمان اجرا

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت صنعتی بهشهر از متوسط افزایش 11 درصدی نرخ روغن خام و زمان اعمال خبر داد و با توقف نماد، آماده بازگشایی نماد برای فردا شد.

براین اساس، محمود شه رضایی مدیر عامل "غبشهر" اعلام کرد: بر اساس مصوبه 26 شهریور تنظیم بازار مقرر شد قیمت مصوب انواع روغن خام به این شرح تغییر یابد: قیمت جدید روغن سویا در هرکیلوگرم از 4700 به 5100 تومان معادل 8.5 درصد، انواع پالم از 4700 به 5100 تومان معادل 8.5 درصد، روغن آفتابگردان از 4700 به 5500 تومان معادل 17 درصد و کلزا فاقد قیمت مصوب با 5500 تومان که با توجه به ترکیب مواد اولیه، متوسط افزایش نرخ روغن خام برای این شرکت حدود 11 درصد خواهد بود و از 29 شهریور اعمال می شود.

بعد از افزایش نرخ های فوق ، قیمت های جهانی مجددا حدود 10 درصد افزایش داشته که این افزایش در قیمت ها لحاظ نشده است. قیمت ها بر اساس واردات با ارز یارانه ای (هر دلار معادل 4200 تومان) است و طبق اعلام دفتر ریاست جمهوری، فعلا برنامه ای برای حذف این ارز در دستور کار دولت وجود ندارد. قیمت محصولات تولیدی بدون تغییر بوده ولی این شرکت از طریق انجمن صنفی صنایع روغن نباتی جهت افزایش نرخ روغن ساخته شده پیگیری های لازم را انجام خواهد داد. به محض دریافت میزان افزایش نرخ محصولات ، موارد به اطلاع عموم خواهد رسید.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام