متوسط نرخ تورم در اروپا منفی شد / کاهش ۶. ۰درصدی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایسنا، مرکز آمار اتحادیه اروپا اعلام کرد: متوسط نرخ تورم در ۱۹ کشور عضو منطقه یورو طی یکسال منتهی به آگوست (مرداد) با ۶. ۰درصد کاهش نسبت به مدت مشابه ماه قبل به منفی  ۰.۲درصد رسید که هنوز فاصله زیادی از سطح ۲درصدی هدف‌گذاری شده بانک مرکزی این منطقه دارد.

بر اساس این گزارش، طی این مدت متوسط نرخ تورم در ۲۷ عضو اتحادیه ۴. ۰ درصد اندازه‌گیری شده که ۵. ۰ درصد کمتر از ماه قبل بوده است.بخش مواد غذایی و نوشیدنی با تورم ۳۳. ۰ درصدی پیشتاز بوده و خدمات با ۳. ۰ درصد در رده بعدی قرار دارد اما بخش انرژی با تورم منفی ۷۷. ۰ درصدی بیشترین تاثیر را در کاهش تورم داشته است.

پس از مجارستان، لهستان و جمهوری چک با ۷. ۳ و ۵. ۳ درصد بیشترین و قبرس، یونان و استونی با منفی ۹. ۲،  ۳. ۲ و ۳. ۱درصد کمترین تورم را دارند. نرخ تورم آلمان،فرانسه ،اتریش و هلند نیز منفی ۱. ۰درصد، ۲. ۰ درصد، ۴. ۱ درصد و ۳. ۰ درصد اندازه‌گیری شده است.

در بین کشورهای اروپایی که عضو اتحادیه اروپا نیستند نیز نرخ تورم ایسلند ۹. ۰ درصد، سوئیس منفی ۴. ۱ درصد و نروژ ۶. ۱درصد اعلام شده است.

نطقه یورو شامل ۱۹ کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی و فنلاند است که از یورو به عنوان واحد پولی استفاده می‌کنند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepress

انتهای پیام