تعجب معاون وزارت صنعت از طرح مسئله خروج فولاد از بورس کالا

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی صادقی نیارکی با اشاره بر ضرورت عرضه تمام محصولات فولادی در بورس کالا به رادیو پیام گفت: طبق آمار طی دو سال گذشته، ۶۳ واحد صنعتی ۷۰ درصد محصولات فولاد مبارکه را خریداری کرده و با همکاری نهادهای مختلف به دستاوردهای خوبی رسیده ایم .لذا طرح خروج فولاد از بورس جای تعجب دارد.

وی افزود: ماهیت بورس این است که کالای عرضه شده مشمول قیمت گذاری نمی‌شود و براساس سازوکار قیمت‌های جهانی فروخته می‌شود. به همین دلیل باید کل عرضه محصول در برابر تقاضا قرار گیرد تا بازار به تعادل برسد. از این رو نمی‌توان تنها با عرضه بخشی از محصولات در بورس در مقابل تقاضای زیاد خریداران، محصول را کشف قیمت کنیم.

این معاون ادامه داد: باید تمام محصولات فولادی از طریق بورس عرضه شده و کل تقاضا نیز به این بازار انتقال یابد. ضمن اینکه در حال بازبینی سهمیه بندی‌های سامانه بهین یاب براساس صورت‌های مالی حسابرسی شده خریداران هستیم و تولیدکنندگان فولاد نیز مکلف هستند تمام عرضه را از طریق بورس انجام دهند.

صادقی نیارکی گفت: تولیدکنندگانی که بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار در بورس عرضه انجام ندهند، ورق گرم برای تبدیل به ورق سرد به آنها تحویل نخواهد شد و واحدهایی که ورق گرم را به بورس عرضه نکنند به آنها اسلب تعلق نخواهد گرفت.

وی افزود: اطلاعات مربوط به روند عرضه به شکل مچینگ از شرکت فولاد مبارکه دریافت شده و همکاری خوبی هم از طرف این شرکت در روند عرضه و تقاضا وجود داشته است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressi

انتهای پیام