آغاز فرآیند بانکی طرح ملی مسکن با ۲ میلیارد تومان آورده متقاضیان

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمود شایان گفت: در موضوع اقدام ملی، هفته گذشته اولین قراردادها در دفترخانه بسته و بلافاصله بعد از آنکه قراردادها به بانک فرستاده شد، بانک برای ۸۶۰ واحد اولین قسط را واریز کرد.

وی افزود: در خصوص طرح اقدام ملی مسکن ۶۵ پروژه به بانک معرفی شده که شامل ۷۰۸۷ واحد است. همچنین ۳۲ پروژه که شامل ۵۹۲۱ واحد است در حال تشکیل پرونده هستند و ۱۵ پرونده در حدود ۱۹۹۰ واحد نیز تصویب و مراحل نهایی پرداخت را طی خواهد کرد.

شایان ادامه داد: سپرده‌گذاری به میزان ۴۰ میلیون تومان از سوی متقاضیان در زمان یک ساله انجام و بعد از اتمام یک سال، سقف تسهیلات انفرادی و اگر زوج باشند سقف تسهیلات زوجین به آنها پرداخت خواهد شد. مدل دیگر این است که تعدادی نیز در ساخت و ساز مشارکت دارند که بانک با آنها با نرخ ۱۸ درصد وارد مشارکت شوند. سقف افزایش تسهیلات در اختیار شورای پول و اعتبار است که در اختیار آنهاست و باید انجام شود.

بر اساس این گزارش، سقف تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن برای هر واحد، ۱۰۰ میلیون تومان است. به سازندگان در بافت‌های فرسوده چنانچه فناوری‌های نوین را رعایت کرده و حرفه‌ای‌ساز باشند تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت خواهد شد. سقف تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق در تهران ۲۰۰ میلیون تومان و تسهیلات جعاله مسکن با استفاده از اوراق تسهیلات مسکن نیز ۴۰ میلیون تومان است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام