مشخصات کلی شرکت جدید آماده عرضه ۲۰ درصدی سهام در بورس

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت سپید ماکیان از ۲۹ شهریور در پلاک ۵۷۲ با نماد "سپید" در بخش زراعت و خدمات وابسته در بازار دوم معاملات بورس تهران درج شد تا آماده عرضه اولیه ۲۰ درصدی سهام شامل ۱۷ درصد برای عرضه به عموم و ۳ درصد برای عرضه به صندوق‌های سرمایه گذاری باشد. همچنین سهامداران عمده متعهد شدند ۱۰ درصد دیگر از سهام ظرف مدت حداکثر سه ماه پس از تاریخ عرضه با هماهنگی بورس عرضه شود.

طبق بررسی های بورس پرس، شرکت سپید ماکیان ۱۰ اردیبهشت سال ۱۳۵۹ در اداره ثبت شرکت های رشت به نام کیشکه شمال ثبت شد و در سال ۱۳۶۸ با واگذاری به مدیریت جدید به سپیدماکیان تغییر نام داد. این شرکت از بدو تاسیس تا پایان سال ۷۹ در تولید تخم‌مرغ صنعتی فعالیت می کرد اما از سال ۸۰ با توجه به داشتن نیروی انسانی کارشناس و کارآمد فعالیت به سمت پرورش مرغ مادر نیمچه گوشتی تغییر ساختار یافت. با انتقال دارایی های سپید جوجه شامل واحد های جوجه کشی و مرغداری های نیمچه گوشتی و کارخانه دان گوشتی و مادری، حلقه‌های تولید تکمیل شد.

این شرکت ۱۵ آبان سال ۹۲ با ادغام شرکت قوی آب کنار، مالکیت مزارع مرغ مادر با ظرفیت ۳۰ هزار قطعه مرغ مادر و کارخانه دان با ظرفیت ۱۲۰ هزار تن در سال را بدست آورد. همچنین کشتارگاه تمام اتوماتیک سپیدماکیان از نیمه دوم سال ۹۳ تولید آزمایشی را آغاز کرده و پایان سال به ظرفیت کامل رسید تا با ظرفیت ۶ هزار قطعه در ساعت فعالیت کند. شرکت مالکیت ۳۷ درصدی شرکت پرورش مرغ کاشانک و نیز مالکیت ۷۵ درصدی شرکت مرغ دریا صومعه‌سرا را در اختیار دارد.

سپیدماکیان ۲۶ آبان سال ۹۳ موفق به دریافت مجوز فعالیت زنجیره یکپارچه تولید گوشت مرغ با نام تجاری سمین مرغ شده و درحال تمدید مجوز مربوطه است.

موضوع فعالیت

موضوع فعالیت شامل تولید و پرورش انواع طیور اعم از مرغ گوشتی، مرغ مادر گوشتی، مرغ اجداد گوشتی، مرغ تخمگذار، مرغ مادر تخمگذار ،انجام هرگونه فعالیت در زمینه تکثیر و پرورش آبزیان و کلیه امور مربوط به شیلات و زراعت و باغداری و تولید و پرورش انواع نهال و محصولات حاصل، احداث و بهره‌برداری صنایع مرتبط با آنها اعم از کارخانه دان، کارخانه جوجه کشی، کشتارگاه طیور، صنایع پردازش گوشت مرغ ،احداث گلخانه و ... می شود.

سرمایه و ترکیب سهامداران

سرمایه شرکت در بدو تاسیس ۱۰۰ هزار تومان بوده و طی ۱۶ مرحله به ۱۰۰.۵ میلیارد تومان رسیده است. در ترکیب سهامداری این شرکت با ۲۳۳۳ نیروی انسانی، نجی اله رسولی، مجتبی رسولی و محمد رسولی هر کدام با ۳۳.۳ درصد سهم حضور دارند.

مدل فروش شرکت یکی از مزیت ها نسبت به رقبا است به نحوی که با دارا بودن بیش از ۱۳۰ خودرو حمل، لاشه مرغ بصورت روزانه تقاضای مشتریان را دریافت کرده و با هماهنگی با کشتارگاه با فاصله یک روز موارد درخواستی مشتریان را در محل تحویل می دهد. تسویه نیز بصورت نقدی با مشتریان صورت می پذیرد.

سیاست تقسیم سود

مجمع سالانه شرکت برای سال مالی منتهی به اسفند ۹۸ تا تاریخ این گزارش برگزار شده و سود نقدی به مبلغ ۴۰.۲ میلیارد تومان تقسیم شده است. درصد تقسیم سود در سال‌های گذشته ۹۳ و ۹۵ درصد بوده و برای سنوات آتی از سال ۱۴۰۰ معادل ۹۰ درصد در نظر گرفته شده است.

خلاصه صورت های مالی سه سال گذشته

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام