حواشی ماجرای فروش دناپلاس اتومات به نمایندگان مجلس

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسینعلی حاجی‌دلیگانی در واکنش به خبر تحویل خودروی دنا پلاس اتومات به نمایندگان مجلس به ایسنا گفت: بهتر بود به جای دنا پلاس اتومات که به برخی نمایندگان متقاضی تحویل شده، خودروی معمولی‌تری داده می‌شد و مالکیت آن نیز در اختیار مجلس بود تا پس از پایان نمایندگی تحویل می‌داد.

وی افزود: قانون مدیریت خدمات کشوری ،جایگاه نماینده را مطابق با جایگاه وزیر می‌داند و طبیعتا نماینده برای انجام امورات به خودرو نیاز دارد. ضمن اینکه وزرا هم خودرویی ازسوی وزارتخانه در اختیار می‌گیرند که از نظر تعداد، مدل، نوع و هزینه‌ای که برای خودرو، رانندگان یا کسانی که در کنار وزیر هستند در بر دارد، قابل‌توجه است.

بر اساس این گزارش، پیش از این روح‌الله ایزدخواه عضو کمیسیون صنایع مجلس در اینستاگرام اعلام کرد: در آغاز کار مجلس یازدهم، فرمی به نمایندگان برای انتخاب خودرو داده شد که سه گزینه داشت.

گزینه اول، استفاده از خودروی مجلس با راننده بود که در این صورت، هزینه‌ها حسب میزان کاربرد و طبق تعرفه (ساعتی ٣٠ هزار و روزانه ۵٠٠ هزار تومان) از دریافتی ماهانه نماینده کسر می‌شود. گزینه دوم تحویل امانی خودروی صفر پارس و عودت آن به مجلس در پایان نمایندگی بوده که در این صورت ماهانه حدود ۵ میلیون بابت حمل‌ و‌ نقل از هزینه‌های دفتری حذف می‌شد.

همچنین فروش اقساطی خودروی صفر دنا یا پارس که قسط آن از دریافتی ماهانه کسر شود نیز به‌عنوان گزینه سوم پیش روی نمایندگان بوده است.

سعید لواسانی امام جمعه لواسان نیز در توییتر اعلام کرد: طبق گفته یکی از نمایندگان، قیمت دنا پلاس تحویلی ۳۰۲ میلیون است که ۳ ساله از حقوق آنان کسر می‌شود یعنی حدودا ماهی ۸ میلیون و سیصد هزار تومان. نمایندگان ماهانه چقدر می‌گیرند؟ واقعا غیرقابل پذیرش است. آیا به معنای تضمین تخلفات خودروسازان و چراغ سبز برای سرکیسه کردن مردم نیست؟ شفافیت و پاسخگویی چه شد؟

پیش از این در تیرماه سال جاری آنچه باب حواشی را در مجلس یازدهم باز کرد، اولین واریزی به حساب نمایندگان بود که به گفته حسین جلالی نماینده رفسنجان، ۱۱ میلیون تومان به علاوه ۲۰۰ میلیون تومان بابت مسکن و ۲۰ میلیون تومان هم برای سایر هزینه‌ها و جمعا ۲۳۱ میلیون تومان بوده است.

به گفته امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی نایب‌رئیس مجلس، ۲۰۰ میلیون تومان بابت ودیعه مسکن به‌صورت قرض‌الحسنه به نمایندگان داده می‌شود اما این پاسخ حتی برای برخی نمایندگان هم قانع‌کننده نبود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressi

انتهای پیام