دستور روحانی به تامین فولاد مورد نیاز خودروسازان به قیمت بورس کالا

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن روحانی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با اشاره بر لزوم عرضه محصولات تولیدکنندگان در بورس کالا گفت: کلیه محصولات تولیدکنندگان باید در بورس کالا عرضه و فولاد مورد نیاز کارخانجات بزرگ نظیر خودروسازان به قیمت بورس کالا تامین شود. وزارت صنعت موظف است با هماهنگی سایر دستگاه های مرتبط ، زنجیره تولید، توزیع و قیمت فولاد را مدیریت کند.

وی افزود: هدایت و مدیریت نقدینگی اولویت اول اقتصاد بوده و همه بخش‌های دولت از تمامی ظرفیت‌ها برای کنترل تورم و هدایت منابع به سمت تولید استفاده کنند.

رئیس جمهور ادامه داد: تامین ارز برای کالاهای ضروری و معیشتی مردم و مواد اولیه کارخانجات در راستای استمرار جریان تولید بوده که با توجه به اقدامات انجام شده در جهت تحقق اهداف صادراتی و بازگشت ارز حاصل از آن به چرخه اقتصاد، همکاری نزدیک تر با همسایگان و بازارهای هدف صادراتی مورد توجه قرار گرفته است.

روحانی گفت: ایجاد توازن در بودجه، بدون خلق نقدینگی و پولی کردن کسری یکی از سیاست‌های مهم دولت است و با تدابیر اتخاذ شده، خصوصا فروش اوراق خزانه اجازه ندادیم کسری بودجه باعث افزایش نقدینگی و تورم بر جامعه در سال جاری شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressi

انتهای پیام