وام معوقه ارزی پتروشیمی فرابورسی با پرداخت ۴۰.۹ میلیارد تسویه شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت پتروشیمی اصفهان وام معوقه ارزی دریافتی از بانک تجارت از محل صندوق ذخیره ارزی را با پرداخت 40.9 میلیارد تومان تسویه کرد و برای دو روز کاری با توقف نماد روبرو شد.

براین اساسف "شصفها" اعلام کرد: این شرکت جهت احداث واحد تولید انیدریدفتالیک در سال 85 نسبت به اخذ تسهیلات ارزی مشارکت مدنی به میزان 32.8 میلیون یورو از محل صندوق ذخیره ارزی اقدام کرد. مراحل پرداخت تسهیلات در 9 قسط و بازپرداخت هر 6 ماه و اولین قسط آن در 17 مهر سال 88 صورت پذیرفت.

متأسفانه با توجه به مشکلات پیش آمده توسط سهامدار عمده ( ریخته گران اصفهانی ) جهت شرکت و کمبود نقدینگی ناشی از آن پرداخت سه قسط آخر این تسهیلات امکانپذیر نشد. با توجه به مشوق های مربوط به ماده 20 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر، مدیریت شرکت با تلاش و پیگیری مجدانه نسبت به استفاده از مزایای مقرر در ماده قانونی مزبور اقدام و توانست از این ظرفیت موجود استفاده کند. بر این اساس مبلغ تسهیلات معوقه به میزان 24 میلیون یورو و مبلغ دفتری 121.4 میلیارد تومان با پرداخت مبلغ 40.9 میلیارد تومان بصورت یکجا در وجه بانک تجارت، وام مربوطه تسویه شد و متعاقباً تعدیلات لازم در این خصوص در دفاتر شرکت ثبت می شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام