واکنش فرمانده سپاه به ادعای بی‌بی‌سی در اختلاف دوران دفاع مقدس

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سردار حسین نجات در واکنش به پخش برنامه مستندی از بی‌بی‌سی مبنی بر بروز اختلاف میان فرماندهان سپاه در سال ۶۳ به ایرنا گفت: در زمان جنگ دو جریان نفاق آشکار و پنهان داشتیم که یکی منافقین بودند که‌ به صدام پناهنده شدند و اخبار و اطلاعات جنگ را در اختیار وی می‌گذاشتند. و دیگری مرحوم منتظری بود که توسط داماد و برادر وی مهدی هاشمی مورد سوء استفاده قرار می گرفت.

وی افزود: در بحبوحه جنگ، این افراد توسط تعداد محدودی از برادران یکی از یگان‌ها جریانی درست کردند که موجه و پاک بودند، ولی آنها اینطور وانمود کردند که محسن رضایی فرمانده وقت کل سپاه در جبهه‌ها خیانت می‌کند در صورتی که در آن موقع همه تلاش وی جمع آوری نیروها و سلیقه‌ها برای پیشروی در جبهه بود.

این فرمانده دوران دفاع مقدس ادامه داد:  آن جریان قبل از عملیات بدر در جلسات مختلف علیه فرمانده وقت کل سپاه موضع‌گیری کرده و حتی در جلسه‌ای منتظری به خدمت امام رسیده و گفته بود که فرمانده سپاه کودتا می‌کند. امام چون از اصل ماجرا خبر داشت، پاسخ داد بگذارید کودتا کنند.

سردار نجات گفت: امام در نهایت با ارسال پیامی توسط  شهید محلاتی اعلام کردند: فریب نخورید با غوغاسالاری فرمانده عوض نمی‌کنیم. الان وقت جنگ است همه باید به جنگ توجه کنید. چون می‌دانم فریب خورده‌اید و خائن نیستید،بخشیده می شوید امااگر بعد از این کسی این قضیه را ادامه دهد،طور دیگری برخورد خواهم کرد.

وی افزود: آن برادران هم چون فهمیدند که اشتباه کرده اند در سایر یگان‌های به‌صورت ناشناس جنگیدند و یکی، دو نفر از آنها شهید شدند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام