افزایش ۶ تا ۵۰ درصدی تولید محصولات پنچ صنعت مهم بورس

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از شاتا، جعفر سرقینی در مراسم افتتاح مرحله دوم فولاد کاوه جنوب کیش با اشاره به رشد 8 درصدی ظرفیت تولید فولاد طی سال جاری،اعلام کرد: ظرفیت تولید زنجیره فولاد از ۱۲۳ میلیون تن در سال ۹۲ به ۲۳۰ میلیون تن رسیده است.

وی افزود: با وجود همه تحریم ها با رشد ۶.۵ درصدی و ظرفیت تولید ۳۷ میلیون تنی، موفق به کسب رتبه ۱۰ جهانی شدیم و در چند سال گذشته توانستیم فرانسه و ایتالیا را پشت سر بگذاریم.

این مقام مسئول ادامه داد:سال ۹۱ حدود ۶.۵ و ۱.۵ میلیون تن واردات و صادرات داشتیم اما سال گذشته در زمینه صادرات فولاد، رکورد زده و به ۱۲ میلیون تن رسیدیم و در تکمیل زنجیره ها فقط ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تن واردات داشتیم.

سرقینی با اشاره به چشم‌انداز تولید ۵۵ میلیون تنی فولاد در ۱۴۰۴گفت: اکنون ۳۷ میلیون تن فولاد آماده به کار داریم و 20 میلیون تن نیز در دست اجرا بوده که با این ظرفیت حتماً چشم انداز تولید ۵۵ میلیون تنی فولاد محقق خواهد شد.

وی افزود: طی 5 ماه اول سال در پتروشیمی رشد ۶.۳ درصدی، لوازم خانگی ۴۲.۵ درصدی، آلومینیوم ۵۰ درصدی، فولاد ۸ درصدی، سیمان ۱۵ درصدی و خودرو رشد ۱۸.۵ درصدی داشته و شاخص رشد صنعت در سه ماهه اول سال ۲.۵ درصد مثبت بود. در زمینه صدور پروانه های بهره برداری نیز رشد ۷۰ درصدی به لحاظ سرمایه گذاری داشته و صدور جواز تاسیس افزایش ۳۱.۵ درصدی داشته است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام