تعجب از احتمال خروج فولاد از بورس کالا و مخالفت با مواضع وزیر درباره گرانی مسکن

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شمس الدین حسینی با اعلام تعجب از احتمال خروج فولاد از بورس کالا با هدف ارزان سازی مسکن به تسنیم گفت: اگر شرایط پذیرش و ضوابط معامله رعایت و نظارت کافی صورت گیرد، عنوان کردن گرانی یک کالا به دلیل عرضه در بورس کالا، منطقی نیست.

وی افزود: موضوع گرانی کالاها از سوی مجلس مورد بررسی قرار گرفته و با دریافت گزارش نهادهای مختلف و بورس ، مشخص شد با اعمال سقف قیمت در بورس کالا ، نرخ انواع محصولات در خارج از بورس به مراتب بیشتر از بورس شده است. بنابراین باید در نحوه سیاست گذاری ها تجدید نظر شود.

وزیر اقتصاد دولت احمدی نژاد ادامه داد: همچنین مشکل گرانی مسکن که از سوی وزیر راه مطرح شده، منطقی و کارشناسی نیست. باید مشکل بازار مسکن را جای دیگری جستجو کرد و آشفتگی بازارهای کالایی را نباید به بستر مبادلات کالاها یعنی بورس کالا نسبت داد.

حسینی گفت: به طور یقین راهکار خروج از آشفتگی و عدم انسجام برخی بازارها از جمله مسکن و خودرو ، خروج محصولات و کالاها از بورس کالا نیست بلکه باید مشکل را در جاهای دیگر و در ساختار اقتصاد، عدم مدیریت صحیح، تحریم، رشد نقدینگی، انتظارات تورمی و ... جستجو کرد. بنابراین خروج محصولات از بورس کالا علاوه بر کمک به غیرشفاف سازی مبادلات، درد آشفتگی و نابسامانی بازارها را دوا نخواهدکرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای‌پیام