پیش بینی نماینده مجلس از کاهش قیمت خودرو تا سه هفته آینده !

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،حجت اله فیروزی با اشاره به اجرای برنامه مشترک وزارت صنعت و مجلس در حوزه خودرو به ایرنا گفت: با اجرای طرح تحول صنعت و بازار خودرو، انتظار می رود بین دو تا سه هفته آینده شاهد فروکش‌کردن قیمت‌ها در بازار باشیم.

بر اساس این گزارش، در این طرح، برنامه‌هایی برای تغییر روش‌های قیمت‌گذاری و عرضه خودرو در بورس کالا در نظر گرفته شده که هنوز به صحن مجلس  نرفته و رای‌گیری نشده است و پس از تصویب هم،باید منتظر عبور آن از فیلتر شورای نگهبان ماند که احتمالا روندی طولانی خواهد داشت.

حتی با وجود تایید شورای نگهبان و قانون شدن این طرح، بسیار بعید است اثرگذاری آن به این زودی‌ نمایان شود البته کاهش قیمت خودرو از مسیر رشد تولید و عرضه امکانپذیر است اما نه در مدت کوتاه سه هفته‌ای که مجلس وعده داده‌ است.

بازار خودروی ایران بیش از دو سال است که به دلایل مختلف به ویژه افت تولید و عرضه، ملتهب و هر چند وقت قیمت‌های باور نکردنی را رقم می‌زند. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، دلایل اصلی التهاب بازار و رشد قیمت‌ها شامل مواردی مانند افت تولید و عرضه، صعود نرخ ارز و تورم انتظاری می‌شوند و و نمی‌توان چندان به افت قیمت دل خوش کرد.

البته تضعیف هر یک از این عوامل بر نزولی شدن قیمت ها،نه در کوتاه مدت اثرگذار خواهند بود. در چنین شرایطی مشخص نیست نمایندگان مجلس چگونه صحبت از کاهش التهاب بازار خودرو و فروکش کردن قیمت‌ها ظرف تنها سه هفته می‌کنند!

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressi

انتهای پیام