معاملات مشکوک پرجمعیت ترین شرکت، دو سهم جدید + ۱۲ نماد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جریان معاملات دومین روز کاری این هفته، بازار سهام با فضایی مثبت آغاز به کار کرد به طوری که شاهد صف خرید در اکثر نمادهای بزرگ بودیم و در نهایت نماگر بازار با جهش 55 هزار و 221 واحدی و ورود به کانال یک میلیون و 597 هزارتایی به معاملات روزانه پایان داد.

به این ترتیب، بیش از 13.9 و 5.6 هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد و بیشترین حجم معاملات به ایران خودرو، بانک تجارت و بانک ملت با داد و ستد بیش از 1.6، 1.2 و 1.1 میلیارد سهم و سایپا به همراه بانک صادرات با تقاضای 861 و 785 میلیون سهمی تعلق گرفت.

در این میان بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد 15 شرکت با داد و ستد 25 تا سیزده برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.

در صدر این فهرست، سرمایه گذاری مسکن پردیس حاضر در بازار اول فرابورس با افت 3.7 درصدی قیمت سهام و صف فروش، شاهد داد و ستد 42.3 میلیون سهمی شد.

در ادامه هم شرکت های سرمایه گذاری شاهد، قاسم ایران، سرمایه گذاری اعتبار ایران، چرخشگر، پلاسکوکار سایپا، بوتان، لاستیک یزد، سرمایه گذاری پویا، عمران و توسعه شاهد، ذغال سنگ نگین طبس، نیروگاه زاگرس کوثر، سرمایه گذاری توسعه صنعتی (پرجمعیت ترین شرکت بورس) و پگاه گلستان مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.

حضور پرجمعیت ترین شرکت بورس، زیرمجموعه سایپا، دو سهم تازه وارد ("پیزد و وپویا") به همراه 11 شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.

برای مشاهده اطلاعات دیگر مانند گزارش وقایع بازار ، بازدهی ماهانه سهام و صنایع و... می توان به rahavard365.com مراجعه کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام