درخواست برای توقف نماد، بررسی فروش سنگین سهام و عدم پذیرش عرضه بلوکی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت ویتانا که با سرمایه 131.6 میلیارد تومانی در بازار دوم فرابورس حضور دارد با توجه به فروش سنگین سهام در قیمت منفی توسط صندوق سرمایه گذاری گنجینه رفاه، خواستار توقف نماد جهت بررسی روند اخیر و دلایل عدم پذیرش عرضه بلوکی شد.

براین اساس، محمدرضا فخرالدینی مدیرعامل "غویتا" به منظور صیانت از حقوق سهامداران خرد و اعتراضات گسترده سهامداران نهادی و لزوم توجه شرکت به این موضوع طی نامه‌ای به امیر هامونی مدیرعامل فرابورس اعلام کرد: صندوق سرمایه گذاری گنجینه رفاه تحت مدیریت کارگزاری بانک رفاه اقدام به فروش سهام شرکت ویتانا بصورت رنج منفی و تشکیل صف‌های فروش سنگین در روزهای اخیر کرده است.

اثر روانی عرضه بالا و رنج منفی حقوقی در بازار فعلی به قدری بالا است که باعث شده جو روانی بسیار نامناسبی بر روی سهم ایجاد شود و به رغم ارائه اخبار مثبت سرمایه گذاری ها و عملکرد مناسب ۹ ماهه شرکت در سودآوری، سهامداران را نسبت به وضعیت سهم کاملا بی اعتماد کرده است.

به دفعات بصورت تلفنی و مکتوب با مدیرعامل کارگزاری رفاه مذاکره جهت واگذاری بلوکی سهام به سهامداران عمده صورت گرفته که هیچ گونه پاسخی داده نشده و بدون در نظر گرفتن منافع سرمایه گذاران صندوق گنجینه رفاه و سهامداران ویتانا همچنان این رویه ادامه یافته است.

از آن مقام تقاضا دارد ضمن توقف نماد "غویتا" به منظور بررسی روند اخیر معاملات، موضوع و دلایل این روش عرضه توسط مدیران صندوق گنجینه رفاه تشریح شود و ضمن صیانت از حقوق سهامداران خرد و سایر صندوق‌های سرمایه‌گذاری که سهامدار ویتانا هستند، دلایل عدم پذیرش معامله بلوکی سهم مورد بررسی قرار گیرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام