تبعات تحریم بانک های ایرانی بر صنایع بورسی و غیر بورسی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، کیوان کاشفی با اشاره به تحریم ۱۸ بانک ایرانی به دنیای‌اقتصاد گفت: تا پیش از تحریم‌ها بخشی از بانک‌های ایرانی رصد نشده بودند یا در شمول تحریم قرار نداشتند.لذا امکان مراودات مالی برای بخش‌هایی از صنایع و بنگاه‌های ایرانی را فراهم می‌کردند. وقوع این تحریم‌ها بر صنایع مختلف، صادرات و واردات تاثیر می‌گذارد و بانک‌ها را از دایره اثربخشی و کارآیی خارج خواهد کرد.

وی افزود: وقتی موضوع کالاهای بشردوستانه مطرح می شود، نهاده‌های دامی، تمامی کالاهای اساسی و اقلام پزشکی و دارویی در یک فهرست قرار می گیرند. بنابراین تاثیر این وضعیت روی صنایع ایران صرفا به بخش پزشکی محدود نمی‌شود.

ابوالفضل روغنی رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی نیز با تایید تبعات سنگین این تحریم‌ها گفت: ساده‌ترین تاثیر این موضوع نقل و انتقال مالی بین بنگاه‌ها و شرکای خارجی از بانک‌ها به صرافی‌ها است. در این صورت ، هزینه تامین مواد اولیه و قطعات برای بسیاری از صنایع بسیار افزایش می یابد و در قالب تورم و کمبود مواد اولیه بروز خواهد کرد.

وی افزود: عمده این فشارها به غیر از واردات مواد پزشکی ،دارویی یا نهاده‌های دامی، روی صنایعی همچون لوازم خانگی، خودرو، فولاد، قطعه سازی و ... که در روند تولید میزانی از وابستگی به صنایع خارجی را دارند،اعمال خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام