چین انتشار نخستین ارز دیجیتال را آغاز کرد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رادیو دولتی چین، مقامات شهرداری شهر "شنزن" در استان "گوانگدونگ" و بانک مرکزی به طور مشترک انتشار بسته های قرمز یوان دیجیتالی را به عنوان نخستین ارزهای دیجیتالی آغاز کردند.

براساس این گزارش، این اقدام که پیشگامی چین را در زمینه ارزهای دیجیتال نشان می دهد به تدریج مردم را به استفاده عادی تر از ارز دیجیتالی نزدیک می‌کند. مردم شهر شنزن از این طریق مجوز شرکت در قرعه کشی با هدایای پولی شامل ۵۰ هزار بسته قرمز ارز دیجیتالی در طول تعطیلات و یا مناسبت های خاص گرفته اند که ارزش هر بسته ۲۰۰ یوان است.

به گفته معاون بانک مرکزی چین، ۳.۱۳ میلیون تراکنش در شهرهای بزرگی مانند شنزن و شیونگان با استفاده از این ارز انجام شده و قرار است در المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن هم به صورت آزمایشی استفاده شود.

چین به عنوان اولین اقتصاد بزرگ دنیا دست به انتشار ارز دیجیتال می زند و آن را  زیرساخت مالی مهمی برای آینده به حساب می‌آورد.احتمال می رود نرم افزارهایی مانند "ویچت" و "علی پی" نیز تغییر ماهیت دهند.

آزمایش این پول دیجیتال روی تلفن های هوشمند برای چندین ماه در چند بانک دولتی چین انجام شده اما زمان رونمایی رسمی آن مشخص نشده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام