شهروند ایرانی با نقض تحریم‌های آمریکا به تحمل ۲۳ ماه حبس محکوم شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: سجاد شهیدیان را که ۳۳ سال سن دارد به دلیل نقش در انجام مبادلات مالی در نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران به تحمل ۲۳ ماه حبس محکوم می کند. این حکم روز پنجشنبه در دادگاه منطقه‌ای میناپولیس در ایالت مینه‌سوتا صادر شده است.

آمریکا اردیبهشت‌ سال جاری علیه شرکت Payment24 و دو مدیر ارشد آن اعلام جرم کرده بود. علاوه بر شهیدیان، وحید ولی دیگر مدیر این شرکت به ارتکاب جرایم مرتبط با پولشویی، سرقت هویت و فعالیت‌های متقلبانه الکترونیکی متهم شدند. شهیدیان در دادگاهی که در آن زمان برگزار شده بود اتهامات مطرح‌ شده را نپذیرفته و اعلام کرده بود، جرمی مرتکب نشده و بی‌گناه است.

جان دیمرز دستیار وزیر دادگستری آمریکا در امور امنیت ملی گفت: این حکم باید دیگر کسانی که قصد نقض تحریم‌ها را دارند از قدم گذاشتن در مسیر شهیدیان منصرف کند.

اریکا مک‌دونالد دیگر دستیار وزیر دادگستری آمریکا هم گفت: شهیدیان بنیانگذار و مدیرعامل یک شرکت خدمات مالی بوده که از تاکتیک‌های فریبکارانه برای دور زدن تحریم‌هایی که بصورت قانونی علیه ایران وضع شده‌اند استفاده می‌کرده است. چنین اقداماتی جرم محسوب می‌شوند و امنیت ملی را به خطر می‌اندازند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام