دو عاملی که مانع از ریزش شدید نفت شد / نظر سه تحلیلگر از آینده بازار

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز ، آخرین معاملات بازارهای جهانی نفت نشان می دهد ، حمایت مجدد عربستان و روسیه از توافق کاهش تولید اوپک پلاس و کاهش هفتگی ذخایر سوخت آمریکا ، منجر به جلوگیری از ادامه سیر نزولی نفت شد و طی آن نفت تگزاس و برنت آمریکا با  ۰.۲ و ۰.۵ درصد کاهش به ۴۰ دلار و ۸۸ و ۴۲ دلار و ۹۳ سنت در هر بشکه رسیدند تا طی هفته با رشد  ۰.۷ و ۰.۲ درصدی روبرو شوند .

براساس این گزارش، ادوارد مویا تحلیلگر شرکت OANDA اعلام کرد : به نظر می رسد اوپک و متحدان به بازارها اطمینان داده اند که بازار نفت را به سوی توازن هدایت می کنند اما احیای تولید نفت لیبی با ۵۰۰ هزار بشکه ، وضعیت عرضه را پیچیده کرده است.

پائولا رودریگز ماسیو تحلیلگر شرکت ریستاد انرژی هم گفت: اظهارات اخیر مقامات عربستان و روسیه ، انتظارات بازار را نسبت به اقدامات بیشتر اوپک پلاس افزایش داد ولی در صورت عدم اجرای تعهدات همه اعضا، می توان شاهد سیر نزولی قیمت ها بعد از جلسه دوشنبه این هفته کمیته نظارتی مشترک اوپک پلاس بود.

مارشال گیتلر مدیر تحقیقات سرمایه گذاری گروه بی دی سوییس هم بر این باور است ، بازار نگران اثر منفی افزایش قرنطینه اروپا بر تقاضای نفت است. آمریکا را نشان داد،  با کاهش محدودی بسته شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام