آثار شیوه جدید قیمت‌گذاری خودرو و راهکار ایران خودرو و سایپا از زیان انباشته

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا شیوا در واکنش به تصمیم کمیته خودرو وزارت صنعت مبنی حذف شورای رقابت در قیمت‌گذاری خودروهای داخلی و انتقال موقت مسئولیت به سازمان حمایت تا زمان تعیین‌تکلیف طرح خودرویی مجلس با محوریت عرضه خودروها در بورس‌کالا به ایسنا گفت : وزارت صنعت در گذشته و از بهمن ۹۷ تا اردیبهشت سال جاری نیز موفق به ساماندهی بازار خودرو نشد و نتوانست آشفته بازار خودرو را کنترل کند.

وی ادامه داد: شاید برخی از سابقه وزارت صنعت خبر ندارند و نمی‌دانند چه اتفاقی افتاد که موفق نبود و قیمت‌گذاری خودرو دوباره به شورای‌رقابت سپرده شد اما اگر قیمت‌گذاری به سازمان حمایت واگذار شود، اتفاق خیلی خوبی برای خودروسازان خواهد بود. زیرا مابه‌تفاوتی که باید به مردم برسد، نصیب خودروسازان می‌شود.

این مقام مسئول افزود: شیوه جدید قیمت‌گذاری می‌تواند برای سازمان حمایت و دولت که در خودرو سهم دارند نیز مهم باشد و سود بیشتری نصیب‌ کند. روش قیمت گذاری شورای‌رقابت با در نظر گرفتن تورم بخشی و همچنین هزینه‌های مالی، نقل‌ و‌ انتقال پول و سود 7 درصدی خودروسازان است.

شیوا ادامه داد: زیان انباشته و ناتوانی ایران خودرو و سایپا در پرداخت پول قطعه‌سازان ، مشکل خودروسازان است نه شورای رقابت و باید از راه‌های دیگر مانند فروش دارایی‌های غیر‌مولد و غیرمرتبط و کاهش هزینه‌های غیرمتعارف‌ به دنبال حل مشکلات باشند نه اینکه همه‌ را گردن قیمت بیندازند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام