توقف یک ساعته و دو روزه ۴ نماد / محدودیت‌های جدید اوراق تسهیلات مسکن

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، قبل از شروع معاملات این هفته بازار سهام با 4 روز کاری ، نماد دو شرکت ‌پگاه‌ آذربایجان‌ غربی‌ و باما به دلیل اعلام رویداد با اهمیت "ّب" ، متوقف و مقرر شد قبل از ساعت 10 امروز با محدودیت دامنه نوسان قیمت باز شود.

همچنین نماد شرکت گسترش‌ صنایع‌ و خدمات‌کشاورزی‌ و  بهمن دیزل برای دو روز کاری بسته و آماده بازگشایی برای سه شنبه و بدون محدودیت دامنه نوسان شد.

براساس این گزارش، فرابورس هم محدودیت‌های جدید اوراق تسهیلات مسکن مربوط به دو بانک مسکن و ملی ایران ( موسوم به "تسه ") را طبق مصوبه شورای پول و اعتبار را اعلام کرد.

به این ترتیب محدودیت زمانی عدم فروش توسط خریداران در کلیه نمادهای معاملاتی اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن به مدت 4 ماه خواهد بود.

محدودیت عدم فروش توسط خریداران اوراق برای نمادهای اوراق گواهی که فقط 4 ماه تا پایان معاملات باقی مانده، اعمال نخواهد شد. لذا در این مقطع زمانی، نمادهای معاملاتی تسه9708 ، تسه 9709، تسه9710 و تسه 9711 مشمول این محدودیت نیستند. محدودیت ورود سفارش خرید و انجام معامله هم به میزان حداکثر 280 ورقه برای هر کد معاملاتی در هر جلسه معاملاتی است.

در مورد اوراق تسهیلات مسکن بانک ملی هم نمادهای "تملی7101" و قبل از آن از روز 15 ماه ذکر شده در شرح نماد به مدت 3 سال و اعتبار مابقی نمادها از روز 15 ماه ذکر شده در شرح نماد به مدت 2 سال تقویمی است .

همچنین اعتبار کلیه اوراق گواهی صادره جهت اخذ تسهیلات تا یک ماه پس از توقف نماد بوده و محدودیت حجمی هرسفارش خرید با 240 ورقه تعیین شده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام