مالک برند معروف فرانسوی ۸.۳ میلیارد دلار پولدارتر و دومین ثروتمند جهان شد!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بلومبرگ، برنارد آرنو با افزایش سودآوری شرکت تیفانی یکی از زیرمجموعه های بزرگ شرکت فرانسوی لویی ویتون در سه ماهه سوم سال جاری تنها طی یک هفته ۸.۳ میلیارد دلار بر ثروت افزود. با این حال با ۱۲۲.۱ میلیارد دلار ثروت در رده دوم ثروتمندان جهان و جف بزوس مدیرعامل شرکت آمازون با دارایی ۱۹۲.۴ میلیارد دلاری صدرنشین است.

بر اساس این گزارش، ثروت آرنو از ماه ژانویه (دی) تاکنون به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار نرسیده بود اما پس از بحران کرونا،کاهش شدید تقاضای کالای لوکس به کسب و کار این میلیاردر ۷۱ ساله فرانسوی خسارت بسیاری وارد آورد.

شرکت لوئی ویتون در سال ۱۸۵۴ توسط فردی به همین نام در زمینه تولید پوشاک، کتاب، ساعت و جواهر در پاریس آغاز بکار کرد و به عنوان هلدینگ بزرگ فعال در عرصه مد و لباس ۷۵ زیر مجموعه بزرگ از جمله کریستین دیور را تحت مالکیت دارد.

هر چند که صنعت کالاهای لوکس یکی از بیشترین زیان ها را از محل شیوع گسترده کرونا در سطح جهان متحمل شده اما به دنبال بازگشت بخش بزرگی از اقتصاد چین و هنگ کنگ به حالت عادی که یکی از بزرگ ترین بازارهای مصرفی کالاهای لوکس جهان بشمار می رود، ارزش نماد بسیاری از برندهای لوکس طی هفته های اخیر صعودی چشمگیر داشته است.

فرانسوا بنه کوق فرانسوی ثروتمندترین زن اروپا نیز سهامدار اصلی و مدیرعامل شرکت آرایشی بهداشتی اورآل با ۶۷.۴ میلیارد دلار ثروت، ثروتمندترین زن در فرانسه و اروپا و چهاردهمین میلیاردرجهان است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام