وعده روحانی در رکود سنگین سه ماهه بورس و اعلام بزرگترین دغدغه‏ دولت

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بازار سهام درحالی طی سه ماه اخیر با زیان تا 70 درصدی و نگرانی سهامداران همراه شده که حسن روحانی بازهم درباره بورس حرف زد و در جلسه امروز ستاد هماهنگی اقتصادی، گفت: اگر چه تحریم‏ ها موجب کاهش درآمدهای ارزی شده اما با گذشت بیش از 2.5 سال، دولت با برنامه‏ ریزی‏ هایی، مانع از فروپاشی ایران شده است.

وی افزود: سیاستگذاری پولی طی دهه‏‌های گذشته با بی‏‌ثباتی همراه بوده است. بانک مرکزی برای هدایت نرخ سود بین بانکی از ابزارهای قانونی و بازار باز استفاده کند که حرکتی مفید برای به جریان انداختن اوراق دولتی و‌ تدبیری مهم برای ترغیب مشارکت مردم و پویایی آنها در بازار محسوب می‏‌شود.

رئیس جمهور ادامه داد: بانک مرکزی باید از طریق تسهیل گری پولی و اعتباری در تعامل با وزارت اقتصاد، آسیب‏ های وارده را مهار و گزارش‏ های منظم از روند عملیات بازار باز و دستاوردهای آن به مردم ارائه کند.

روحانی گفت: بخش خصوصی در عرضه اوراق مالی جدید طی دهه اخیر همواره در بازار سرمایه حضور داشته و باید از ابزارهای نوین برای تأمین مالی آنها استفاده شود. ظرفیت های فراوانی در این عرصه وجود دارد که با استفاده از آنها فصل جدیدی از تأمین مالی بازارمحور باز می‏‌شود.

وی افزود: دولت در راستای چابک‏ سازی، اجرای سیاست ‏های اصل 44 قانون اساسی و حمایت از بازار سرمایه به‏ ویژه هدایت نقدینگی به سوی اشتغال‏ مولد، مردم‏ محور کردن اقتصاد و شفاف‏‏ سازی فعالیت‏ های اقتصادی عرضه سهام شرکت ‏های دولتی در بازار سرمایه را در دستور کار قرار داده که تا پایان دولت دوازدهم ادامه خواهد یافت.

روحانی ادامه داد: حمایت از معیشت خانوار و ایجاد ثبات و توازن منطقی در قیمت کالاها، بزرگترین دغدغه‏ کنونی دولت است. با تشدید نظارت‏ها به دنبال مقابله با نوسانات قیمتی هستیم که غالبا با ایجاد جو روانی کاذب از سوی برخی سودجویان رقم می ‏خورد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام