اخبار خوش و سود۸۴۰ میلیاردی "ومعادن" از واگذاری دو شرکت/ برنامه عرضه اولیه

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، یونس الستی در خصوص برنامه سرمایه گذاری توسعه معادن فلزات در راستای بهبود نظارت و تسریع بر طرح های توسعه ای شرکت های تحت مدیریت گفت: شرکت تجلی معادن و فلزات که مالکیت 100 درصد آن در اختیار است با هدف نظارت دقیق بر تسریع در اجرای طرح های توسعه و  تجهیز منابع لازم برای اجرا  فعال شده است.

وی افزود: این شرکت سهامی عام امکان عملیاتی شدن تکمیل هر چه سریعتر زنجیره ارزش تولید شرکت های زیرمجموعه و خلق ارزش افزوده ای پایدار برای ذینفعان را با انتقال سهام پروژه های در دست اجرا و شرکت های دارای طرح توسعه فراهم خواهد کرد تا با تمرکز مدیریت، تجهیزات فنی و منابع مالی طرح ها بر اساس نیاز پروژه ها تامین شود.

این مقام مسئول ادامه داد: در گام اول برای پیشبرد اهداف توسعه ای، اقدام به ارزش گذاری سهام شرکت های تهیه و تولید مواد معدنی شرق فولاد خراسان و صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه شده و اقدامات اجرایی جهت واگذاری سهام این دو شرکت به شرکت تجلی معادن و فلزات در حال انجام است.
اولین منفعت این واگذاری شناسایی سودی 840 میلیارد تومانی متاثر از اختلاف ارزش بهای تمام شده سرمایه گذاری با ارزش روز بود . بر همین اساس و با هدف تعدیل سود نماد "ومعادن" متوقف شده است.

الستی درخصوص طرح های واگذار شده هم توضیح داد: فولاد خراسان با توجه به حجم تولید و میزان تولید مواد اولیه و چالش های تولید مواد اولیه ، برای افزایش تولید و افزایش بازدهی سرمایه گذاری نیاز به تامین مواد اولیه پایدار داشت که با توافق ایمیدرو سهمیه های لازم برای برداشت از معدن سنگان فراهم شده و باید برای تامین مواد اولیه تولید فولاد اقدام به راه اندازی کارخانه کنسانتره و گندله می کردیم . در این میان شرکت تهیه و تولید مواد معدنی شرق فولاد خراسان جهت احداث کارخانه تولید کنسانتره با ظرفیت 2.5 میلیون تن تاسیس شد .

وی اضافه کرد: در صورت تامین به موقع منابع مالی و  تسریع در اجرای پروژه شاهد تامین کنسانتره سنگ اهن با عیار حداقل 67.8  درصد جهت تامین خوراک گندله سازی 2.5 میلیون تنی فولاد خراسان خواهیم بود. اکنون طرح کنسانتره پیشرفت 24 درصدی داشته و با راه اندازی این خط، پروژه تولید گندله، آهن اسفنجی ، شمش فولادی و محصولات سبک ساختمانی عملیاتی خواهد شد. افزایش سرمایه مرحله اول این شرکت برای تامین منابع عملیاتی و انتقال سهام به شرکت تجلی پس از افزایش سرمایه انجام شده است.

مدیرعامل "ومعادن" درباره شرکت آهن و فولاد ابر کوه نیز توضیح داد: 35 درصد سهم "ومعادن" در این شرکت از سرمایه به شرکت تجلی واگذار شده است. این شرکت اکنون دارای یک واحد فعال نورد میلگرد با ظرفیت 500 هزار تن در سال است و با انجام تمهیدات لازم در تأمین منابع مالی از جمله اقدام به افزایش سرمایه که "ومعادن" نیز در آن مشارکت و مورد استقبال قرار داده، اجرای دو پروژه فولادسازی با ظرفیت 600 هزار تن شمش و توسعه بخش نورد میلگرد را در دست اجرا دارد که درصد پیشرفت فیزیکی دو طرح 35 و 45 درصد است.

الستی در خصوص برنامه عرضه سهام شرکت تجلی در بورس و ارزش روز دارایی های واگذار شده هم گفت: با توجه به امکانات بازار سرمایه برای تجهیز منابع و پیشبرد اهداف توسعه ای در نظر داریم پس از طی تشریفات قانونی، اقدام به پذیره نویسی سهام تجلی و سپس عرضه اولیه در بازار سهام کنیم که مراحل آن در دست اجرا است.

وی ادامه داد" ارزش روز سرمایه  گذاری های واگذار شده به شرکت تجلی معادن و فلزات 4 هزار میلیارد تومان بوده و این نقل و انتقال علاوه بر سود 840 میلیارد تومانی فعلی با تسریع در به ثمر نشستن پروژه ها منافع آتی بسیار مطلوبی را از طریق شرکت تجلی و زیرمجموعه هایی مثل فولاد خراسان عاید سهامداران "ومعادن" خواهد کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام