۱۷ سایت جعلی سامانه سجام بسته شدند / عدم درز اطلاعات

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علیرضا ماهیار با اشاره به همکاری سپرده‌گذاری مرکزی و پلیس فتا از مسدود شدن ۱۷ سایت جعلی تحت عنوان سجام در طول دو ماه گذشته خبر داد و گفت: رصد گروه امنیت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی از دو ماه قبل نشان داد سایت‌های کلاهبرداری تحت عنوان سایت‌های سجام با اصلاح فنی (فیشینگ) راه‌اندازی شده و تحت دامنه‌های غیرمجاز شروع به دریافت اطلاعات مردم کرده‌اند.

وی ادامه داد: متاسفانه در این کلاهبرداری تنها موضوع گردآوری اطلاعات نبود بلکه با توجه به اینکه مردم به آدرس و دامنه حساسیت خاصی نداشتند، مشخصات و حساب‌های بانکی را وارد کرده و در مقابل، سایت‌های جعلی اقدام به سو استفاده از اطلاعات مالی سهامداران می‌کردند. هر چند دامنه پرداخت مورد تایید شاپرک نبود اما فرد دچار دامی می‌شد که تمام اطلاعات را درون سایت جعلی وارد می‌کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: بر اساس تعاملی که با پلیس فتا صورت گرفت،‌ کلیه سایت‌های جعلی که در حال انجام عملیات خرابکاری بودند پس از شناسایی مسدود شدند. شناسایی گروه و عواملی که اقدام به کلاهبرداری می‌کردند هم بر اساس پیگیری‌ها در دستور کار مراجع انتظامی و قضایی قرار گرفت و سردسته‌های اصلی این گروه ها شناسایی و اقدامات لازم در این حوزه انجام شد.

ماهیار درخصوص انتقال اطلاعات از سامانه اصلی سجام به بیرون عنوان کرد: هیچ‌گونه اطلاعاتی از سمت سجام به بیرون منتقل نشده فقط اطلاعاتی که مردم در سایت‌های فیشینگ وارد کردند، مورد سرقت قرار گرفته است. سایت اصلی سجام به آدرس  www.sejam.ir است و مردم در صورت ملاحظه سایت‌های جعلی به نشانی www.cyberpolice.ir اطلاع دهند تا چنین موارد مشکوکی توسط پلیس امنیت فضای تبادل اطلاعات رصد و بلافاصله نسبت به مسدود شدن آن ‌اقدام شود.

وی درباره تبلیغات مختلف تحت عنوان مشاور سهام عدالت در فضای مجازی توضیح داد: هیچ‌یک از این گونه تبلیغ‌ها وابستگی به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی ندارند و بطور کلی جعلی و در راستای کلاهبرداری راه‌اندازی شده‌ است. مرکز تماس ۱۵۶۹ و کارگزاران رسمی، آماده پاسخگویی به سوالات سهامداران است به طوری که نیازی به مراجعه به سایت‌های جعلی و فضای مجازی نیست.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام