جهش ۵۰۰ درصدی "افق" با شناسایی سود ۹۸۰ تومانی / برنامه افزایش شعب

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش با سرمایه اسمی 300 میلیارد تومانی، صورت های مالی حسابرسی نشده نیمه نخست سال جاری را منتشر کرد.

براین اساس، "افق" در این مدت 980 تومان سود به ازای هر سهم محقق کرده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته 500 درصد افزایش نشان می دهد و دلیل آن را می توان ناشی از رشد 67 درصدی درآمدهای عملیاتی و بیش از 5000 درصدی درآمد سرمایه گذاری ها دانست. این شرکت در دوره فوق بالغ بر 979.9 میلیارد تومان سود خالص شناسایی کرده است.

فروش در دوره میانی منتهی به شهریور 99 به میزان 6.2 هزار میلیارد تومان بوده که درآمدهای عملیاتی ناشی از گسترش فعالیت شرکت در راستای برنامه‌های توسعه‌ای و اهداف راهبردی آن است. حجم بالای بازار و نوپا بودن صنعت خرده فروشی و قرار داشتن شرکت در مرحله رشد مستلزم سرعت بالای افزایش حجم عملیات است.

با توجه به چشم انداز شرکت مبنی بر پیوستن به فهرست 250 خرده‌فروش دنیا تا سال 2025 روند رشد پرسرعت را با افتتاح فروشگاه های جدید به ویژه از اواسط سال 92 آغاز کرده به نحوی که تعداد فروشگاه ها روند افزایش چند درصدی را تجربه کرده است. تعداد فروشگاه ها در پایان هر سال از 8 فروشگاه در سال 92 به 85 فروشگاه در سال 93 و 214 فروشگاه در سال 94، حدود 552 فروشگاه در سال 95 و 903 فروشگاه در سال 96 و 1357 فروشگاه در سال 97 و در سال گذشته 2006 فروشگاه و در دوره میانی منتهی به شهریور سال جاری 2148 فروشگاه افزایش یافت. مدیریت شرکت در برنامه توسعه فروشگاه ها در نظر دارد به طور متوسط 300 فروشگاه در سال به تعداد فروشگاه ها اضافه کند.

سرمایه گذاری ها

- شرکت در آذر سال 97 به منظور توسعه هرچه بیشتر عملیات و البته ایجاد روندی متوازن از توسعه در سایر حوزه‌های فروش از جمله فروش اینترنتی اقدام به تحصیل 58 درصد سهام شرکت تجارت الکترونیک کوروش (اکالا) کرده است. فعالیت شرکت مزبور خرید و فروش کلیه کالاهای مجاز بازرگانی از طریق فروشگاه اینترنتی است که با تحصیل 58 درصد از سهام آن عملاً کنترل سیاست‌های مالی و عملیاتی شرکت در اختیار فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش قرار گرفته است.

- شرکت تجهیز گسترش کوروش فاقد فعالیت مالی بوده و بر اساس آخرین اظهارنامه مالیاتی شرکت بابت عملکرد سال مالی 98 مبلغ 1.4 میلیارد تومان زیان انباشته و 3.7 میلیارد تومان دارایی داشته است. در این خصوص کاهش ارزش به میزان مبلغ سرمایه‌گذاری در صورت‌های مالی انعکاس یافته است.

- شرکت در سال مالی 99 اقدام نهایی کردن خرید 22.32 درصد از سهام شرکت گروه صنایع غذایی پاکبان کرده است.

- شرکت در سال مالی 99 اقدام به نهایی کردن خرید 20 درصد از سهام شرکت گلرنگ ترابر کرده است.

- شرکت در سال مالی 99 اقدام به نهایی کردن خرید 30 درصد از سهام شرکت گندم طلایی کوروش کرده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام