افزایش سرمایه۱۰۰درصدی "آریا" از سود انباشته/ توضیحات مالی و فنی مدیرعامل

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت پلیمر آریاساسول از پیشنهاد هیات مدیره مبنی بر افزایش سرمایه 100 درصدی از محل سود انباشته خبر داد.

براین اساس، "آریا" درصدد است سرمایه فعلی را از 458.3 به 916.7 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت فرابورسی از محل سود انباشته اعمال خواهد شد تا قادر به تامین بخشی از منابع مورد نیاز احداث واحد پلی اتیلن جدید به ظرفیت 300 هزار تن شود.

بنابراین گزارش، شرکت پارس تامین مجد و پتروشیمی پارس با 47.1 و 47 درصد در ترکیب سهامداری این شرکت حضور دارند.

توضیحات مدیرعامل

در این رابطه امیر حسین بحرینی مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول توضیح داد: از آنجا که اجرای سریع پروژه احداث واحد ۳۰۰ هزار تنی پلی اتیلن جدید اهمیت فراوانی دارد، افزایش سرمایه 100 درصدی از محل سود انباشته در دستور کار قرار گرفت تا سرمایه شرکت از 458 به 916 میلیارد تومان افزایش یابد و بخشی از منابع مورد نیاز برای طرح توسعه از این طریق تامین شود.

وی در خصوص مراحل افزایش سرمایه هم گفت: اجرای افزایش سرمایه مراحلی دارد و منوط به تایید سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع فوق العاده شرکت است که امید می رود در کوتاه ترین زمان ممکن به نتیجه برسد.

به گفته این مقام مسئول با انتخاب پیمانکار EPCC‌ طرح توسعه احداث واحد جدید پلی اتیلن و امضای قرارداد در شهریور ماه سال جاری، عملیات اجرایی پروژه بطور رسمی آغاز شده و با برنامه ریزی صورت گرفته در نیمه دوم سال 1401 به اتمام خواهد رسید.

بحرینی ادامه داد: با احداث این واحد جدید دو هدف کلیدی دنبال می شود. یکی  تکمیل زنجیره ارزش و جلوگیری از خام فروشی اتیلن مازاد و دیگری توسعه سبد محصولات و تولید گریدهای متنوع و جدید است که در نتیجه این دو اقدام، ضمن افزایش تولید انواع محصولات پلی اتیلنی به یک میلیون تن در سال و رشد قابل توجه درآمد ارزی شرکت، سودآوری سالیانه نیز حدود ۱۰۰ میلیون دلار بیشتر خواهد شد .براین اساس پیش بینی می شود با تکمیل  ظرفیت واحد جدید الاحداث ، سودآوری شرکت در سال مالی ۱۴۰۲ به ۵۰۰ میلیون دلار در سال بالغ شود .

براساس این گزارش، "آری"ا با تولید فعلی حدود دو میلیون تن اتیلن و انواع پلی‌اتیلن در سال، یکی از صنایع پتروشیمی پیشرو در خاورمیانه و با اعتبار جهانی است که در بازار سرمایه نیز یکی از سودآور ترین شرکت ها به شمار می رود و در شش ماهه اول سال جاری با تداوم عملکرد ، توانسته از میزان 6.000 هزار میلیارد تومان فروش حدود  4.000 میلیارد تومان سود خالص را محقق کند.

افزایش ۷۵ هزار تنی میزان تولید شرکت نسبت به دوره مشابه سال قبل، کنترل هزینه ها، بازگشت نرخ‌ های جهانی محصولات پس از افت ماههای ابتدایی سال به واسطه بحران کرونا در کنار ارز آوری ناشی از صادرات ۷۰ درصدی محصولات، سبب استمرار نمایش خیره ‌کننده آریا در ۶ ماهه اول سال جاری شده‌ است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام