دولت و مجلس برای خودرو طرح مشترک می دهند / هدف سیاست قیمت گذاری

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از مهر، علیرضا رزم حسینی در حاشیه جلسه با کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: با ارائه گزارشی از عملکرد سه هفته‌ای، قرار شد کارگروه‌های مشترکی بین وزارت صنعت و کمیسیون صنایع در موضوعات مشخصی همچون خودرو تشکیل شود. مردم باید خودرو با کیفیت استفاده کنند. در حال حاضر بازار خودرو در انحصار دو خودروساز دولتی است که کیفیت پایین بوده و قیمت‌ها مناسب نیست.

وی ادامه داد: با کمیسیون صنایع بصورت مشترک کار خوبی را آغاز کرده ایم و در آینده طرح مشترک دولت و مجلس در مورد خودرو را اعلام خواهیم کرد. با این طرح بازار خودرو بهتر می‌شود و از این نابسامانی خارج خواهد شد. البته باید توجه داشت بازار خودرو باید به سمت رقابتی شدن برود و شرکت‌های توانمند در حوزه خودروسازی به بازار ورود پیدا کنند تا از این طریق با شکستن انحصار، فضا در حوزه خودرو باز شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه یکی دیگر از موضوعات مطرح شده موضوع فولاد بود، افزود: در حوزه فولاد خوشبختانه تولید به اندازه کافی است اما در چند وقت گذشته، دلالان و واسطه‌هایی که بین تولیدکنندگان و بازار وجود داشته اند موجب افزایش قیمت‌ها شده اند. سیاست حمایت از افزایش تولید و حذف دلالان از بازار فولاد است.

رزم حسینی با اذعان به اینکه قیمت درب کارخانه تا کف بازار تفاوت زیادی دارد، عنوان کرد: به سبب اینکه دلالان و برخی واسطه‌های مالی بخشی از نقدینگی موجود را به بازار فولاد تزریق کرده اند باعث نابسامانی در این بازار شده اند و وزارت صنعت تصمیم دارد با درایت و مدیریت بازار و البته نه دخالت در آن تعادل را به این بازار برگرداند.

وی تصریح کرد: هم اکنون طرح مشترکی در وزارت صنعت و کمیسیون صنایع مجلس در حال نهایی شدن است. کاهش قیمت فولاد در بازار بر روی هزینه تمام شده دیگر کالاها نیز تأثیر خواهد گذاشت و شاهد کاهش قیمت در دیگر محصولات نیز خواهیم بود. هدف از سیاست قیمت گذاری برخی کالاها در بورس کالا، متعادل کردن قیمت ها است چون معتقدیم اکنون قیمت‌ها عادلانه نیست و با اجرای این سیاست می‌توان تعادل را به قیمت‌ها بازگرداند.

رزم حسینی اضافه کرد: دولت به دنبال مداخله در بازار نیست بلکه می‌خواهد آن را مدیریت کند بنابراین تلاش داریم کالاهایی که با مواد اولیه ارزان داخلی و انرژی ارزان تولید می‌شود با سود معقولی به دست مصرف کننده نهایی برسد تا در نهایت شاهد کاهش قیمت‌ها در کف بازار نیز باشیم.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام