اثر عرضه های اولیه و رشد اقتصادی در افزایش میلیاردرهای چینی !

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایسنا، موسسه ول ایکس با انتشار گزارشی اعلام کرد: به دنبال رونق بورس چین با عرضه های اولیه سهام و بازگشت رشد اقتصادی، شمار چینی هایی که یک میلیارد دلار یا بیشتر ثروت دارند به ۸۷۸ نفر رسیده که ۹۰ نفر بیشتر از تعداد میلیاردرهای آمریکایی است. مجموع ثروت میلیاردرهای چینی نیز با ۱.۵ تریلیون دلار افزایش نسبت به قبل از همه گیری کرونا به چهار تریلیون دلار رسیده است. 

بر اساس این گزارش، روپرت هوگه ورف محقق ثروت گفت: جهان هرگز چنین ثروتی را که طی یک سال تولید شود، ندیده بود! کارآفرینان و سرمایه داران چینی بهتر از آنچه انتظار می رفت، عمل کرده اند و شاید یک دلیل آن کرونا باشد!

"جک ما "بنیان گذار گروه علی بابا با ۴۵ درصد افزایش ثروت اکنون ۵۹ میلیارد دلار دارایی در اختیار دارد. "پونی ما" موسس و مدیر عامل گروه تسنت نیز در یک سال اخیر ۵۰ درصد بیشتر ثروتمند شده و دارایی وی به ۵۷.۴ میلیارد دلار رسیده است.

از دیگر برندگان بزرگ سال ، می توان به "وانگ ژینگ" فعال صنایع غذایی اشاره کرد که ۲۷ میلیارد دلار ثروت دارد. "ژو کن فی" سازنده صفحه های لمسی نیز اکنون ۱۷ میلیارد دلار ثروت در اختیار دارد تا به سومین زن میلیاردر خودساخته در جهان تبدیل شده باشد! 

برخلاف اقتصاد آمریکا که هنوز نتوانسته از پیامدهای ناشی از کرونا به طور کامل رها شود، چین در سه ماهه سوم سال جاری به رشد خوب ۴.۹ درصدی دست یافت و طبق اعلام صندوق بین المللی پول در بین اقتصادهای بزرگ جهان برای سراسر سال ۲۰۲۰ رشد مثبت اقتصادی را تجربه خواهد کرد.در حالی که اقتصاد سایر دنیا کوچک خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام