بازار مسکن تابع بازارهای ارز، طلا و بورس شده / کاهش ۹ میلیونی قیمت

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد اسلامی در خصوص تداوم افزایش قیمت مسکن در برنامه تلویزیونی پایش گفت: بخش مسکن تابع واقعیت و عرضه ‌‎و تقاضا نیست و به سمت تبعیت از بازار ارز، طلا و بورس رفته است. برای بهبود وضعیت مسکن، دولت اقدام به شروع طرح ملی اقدام مسکن کرده است.

وی افزود: به غیر از طرح مسکن ملی، طرح‌هایی به صورت موازی برای جامعه کارگری مطرح و مسکن فرهنگیان نیز شروع شده است. کلیات طرح‌ مالیات هم بعد از دو سال پژوهش سنگین و توسط دولت تصویب شد و باید بعد از اعلام تقاضای سرمایه‌ و بدون تهدید شدن سرمایه‌گذاری‌های بخش تولید مسکن به مجلس برود.

این مقام مسئول درباره آثار حذف قیمت از روی سایت‌های ارائه قیمت کالاها و خدمات مختلف توضیح داد: بطور کل با هرگونه افزایش عوامل روانی در قیمت کالا و خدمات مخالف هستیم. قیمت‌های غیرواقعی باعث تلاطم‌های زیادی می‌شود و ارائه این قیمت‌ها در سایت‌های مختلف بار روانی را تشدید می‌کند بنابراین باید قوه اجرایی با این موضوعات مقابله کند.

اسلامی درباره متوسط قیمت مسکن در تهران و عدم اعلام این آمار توسط وزارتخانه هم گفت: اگر منطقه یک و سه را از میانگین قیمت‌های مسکن خارج کنیم، میانگین هر متر مربع در تهران به کمتر از 15 میلیون تومان می‌رسد. باید آمارها و میانگین قیمت‌های خرید و فروش شده واقعی را به مردم اعلام کنیم. قیمت ملک در منطقه یک میانگین تهران را سه و نیم برابر بیشتر می‌کند. خانه‌‌های طرح مسکن ملی را تا پایان سال 1400 تحویل می دهم.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام