اثر انتخابات آمریکا بر روند کاهشی بورس و رقبا + پیش بینی تداوم افت نرخ دلار

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، کامران ندری درخصوص کاهش قیمت ارز تحت تاثیر انتخابات آمریکا به ایسنا گفت: اقدامات بانک مرکزی برای کنترل بازار را نمی توان بی تاثیر دانست اما عامل اصلی در کاهش‌های اخیر قیمت در بازار ارز که تنها در این بازار اتفاق نیفتاده بلکه بورس، خودرو، طلا و.. نیز تحت تاثیر نتایج انتخابات آمریکا روند کاهشی پیدا کرده‌اند.

وی افزود: ریسک سرمایه گذاری در بازارهای دارایی‌های سرمایه‌ای تا مشخص شدن نتیجه انتخابات آمریکا افزایش یافته چراکه با پیروزی هر جناح، برخی سرمایه گذاران سود می‌برند یا به شدت متضرر می‌شوند.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: تا یکی دو هفته آینده در بازار سرمایه‌ افزایش قیمت و تقاضایی نخواهیم داشت. در شرایطی که تقاضا در بازار ارز وجود ندارد، بانک مرکزی می‌تواند تاثیر بیشتری بر کاهش قیمت ارز بگذارد اما این ریسک هم وجود دارد که یکباره پس از مشخص شدن نتیجه انتخابات آمریکا وضعیت معکوس شود.

ندری گفت: بانک مرکزی باید ثبات در بازار ارز را در اولویت قرار دهد. همه چیز به نتیجه انتخابات آمریکا بستگی دارد. با پیروزی جو بایدن، کاهش قیمت ارز می تواند تداوم یابد در غیر این صورت دوباره به روند افزایشی باز می‌گردد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام