نخستین دارو تأیید سازمان غذا و داروی آمریکا برای درمان کرونا را گرفت

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از اسپوتنیک، شرکت داروسازی گیلیاد ساینسز آمریکا به عنوان سازنده داروی رمدسیویر اعلام کرد: این دارو مورد تایید سازمان غذا و داروی این کشور برای درمان ویروس کرونا قرار گرفته است.

این نخستین و تنها دارویی است که به تایید سازمان غذا و داروی آمریکا برای درمان ویروس کرونا رسیده است. دونالد ترامپ پس از ترخیص از بیمارستان در پی ابتلا به ویروس کرونا گفته بود به تجویز پزشکان از داروی رمدسیویر استفاده کرده است.

با انتشار خبر نتایج مطالعات قبلی سازمان بهداشت جهانی، شرکت آمریکایی گیلیاد ساینسز سازنده داروی رمدسیویر، شاهد افت قیمت سهام بود اما نتایج مطالعات آزمایش بالینی داروی رمدسیویر که توسط موسسه ملی بهداشت آمریکا در ماه آوریل انجام شد، نشان داد استفاده از این دارو سرعت بهبودی افراد مبتلا را تسریع می‌کند.

سازمان غذا و داروی آمریکا اوایل شهریورماه گذشته نیز استفاده از پلاسمای خون بهبودیافتگان از ویروس کرونا را به عنوان درمانی برای مقابله با این ویروس کشنده تایید کرده بود.

پیتر مارکس رییس سازمان غذا و داروی آمریکا مدعی شد: استفاده از پلاسمای خون بهبودیافتگان از کرونا راهی برای مقابله با این بیماری است و منجر به درمان مبتلایان می‌شود.

دونالد ترامپ نیز به نقل از سازمان مزبور آمریکا گفت: با استفاده از این پادتن قوی از بدن مبتلایانی که بهبودی حاصل کردند، افراد مبتلا به کرونا را می‌توان درمان کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام