اعلام آمادگی روسیه برای ادامه کاهش تولید نفت

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل ازبلومبرگ، ولادیمیر پوتین برای پذیرش عدم افزایش تولید نفت اعلام آمادگی کرد و گفت: در شرایط کنونی بهتر است به توافق اولیه مبنی بر کاهش تولید پایبند باشیم.اوپک و متحدان در وضعیت دشواری قرار گرفته اند. معامله گران هشدارهای فزاینده ای می دهند که بازار نمی تواند عرضه بیشتر نفت را جذب کند.

وی افزود: اوپک پلاس سازوکار پیچیده اما موثری برای تثبیت بازار جهانی نفت است و همکاری با آن نه تنها موجب رفع مشکلات خاص می شود، بلکه حیات جدیدی به دیپلماسی چند جانبه خواهد بخشید.

بر اساس این گزارش، پس از دو تماس تلفنی بین ولادیمیر پوتین و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در عرض یک هفته، وزیران نفت هم در نشست کمیته نظارتی مشترک اوپک ،جبهه متحدی به نمایش گذاشتند. شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان وزیر انرژی عربستان و الکساندر نواک همتای روسی از اعضای گروه خواستند آماده مقابله با تحولات منفی باشند.

اوپک قرار است از ابتدای سال ۲۰۲۱ محدودیت عرضه را تسهیل و تولید رابه حدود دو میلیون بشکه در روز برساند. اما وزیران نفت اوپک پلاس در نشست دسامبر درباره ادامه برنامه ای که در آوریل تصویب شده بود، تصمیم خواهند گرفت. این گروه در ژوییه اقدام مشابهی کرده و به دلیل نگرانی از عدم بهبود تقاضا،افزایش تولید برنامه ریزی شده را یک ماه به تاخیر انداخته بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام