وزیر ورزش برای پاسخ به بازگرداندن قرض دو میلیون یورویی شستا به مجلس می رود

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عباس مقتدایی به خانه ملت گفت: مجلس بر روی معیشت کارگران و بازنشستگان حساس است و این حساسیت را بطور ویژه بارها به دولت و وزرا منتقل کرده و در حوزه تقنینی نیز به این مبحث نگاه ویژه دارد. سازمان تامین اجتماعی خانواده بزرگی را تحت پوشش دارد و عملکرد و بازدهی آن بسیار برای مجلس مهم است. در همین خصوص نظارت ویژه‌ای بر اموال بازنشستگان که در اختیار شرکت‌هایی همچون شستا، صندوق بازنشستگی، صندوق فولاد و غیره داریم و با حساسیت باید فعالیت این مجموعه‌ها رصد شود.

وی افزود: برخی گزارش‌ها حاکی از این است که سال گذشته وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال مبلغ دو میلیون یورو از شرکت شستا جهت پرداخت مطالبات سرمربی بلژیکی سابق تیم ملی دریافت کرده‌اند و تاکنون آن را بطور کامل بازنگردانده‌اند. انتشار این خبر باعث گلایه مندی بازنشستگان و کارگران و این اعتراض مطرح شد که چرا از شرکت شستا که به جامعه کارگری و بازنشستگی تعلق دارد این مبلغ پرداخت شده و پرداخت مطالبات یک مربی فوتبال وظیفه وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون مربوطه است.

این نماینده مجلس ادامه داد: این گلایه‌مندی بازنشستگان به مجلس رسید و نمایندگان از طریق تذکرات متعدد و سوال از وزیر کار این انتقاد جدی را مطرح کردند. هفت ماه از سال 99 گذشته و وزارت ورزش این پول قابل توجه ارزی را بطور کامل پرداخت نکرده و تاکنون در این زمینه پاسخ روشنی نداده است. به نظر می‌رسد آنطور که باید و شاید این وزارتخانه اراده محکمی در بازگرداندن دو میلیون یورو از اموال بازنشستگان و کارگران را ندارد. به همین دلیل با طرح سوالی از وزیر ورزش، وی را به مجلس فراخوانده ایم. مجلس در راستای احقاق حقوق مردم و مخصوصا بازنشستگان نمی گذارد حقی از آنان ضایع شود و با هیچ وزیری تعارف ندارد.

شکایت شستا از فدراسیون فوتبال تقدیم دادگاه شده

مقتدایی عنوان کرد: دو میلیون یورو مبلغ اندکی نیست و در صورتی که در اختیار شستا بود، می‌توانست منافع خوبی برای بازنشستگان و کارگران ایجاد کند ولی وزارت ورزش آن را تاکنون بطور کامل پرداخت نکرده و طبق اعلام مدیران شستا این شرکت از فدراسیون فوتبال شکایتی را در دادگاه تنظیم کرده است. آن موقع که وزارت ورزش این پول را به آسانی اخذ کرد و به تعبیری کار را راه انداخت باید به فکر برگشت آن هم می‌بود. قطعا در مجلس باید پاسخگوی عدم انجام تعهدات و بازگرداندن این مبلغ در موعد مقرر باشند.

وی گفت: همین تأخیر در پرداخت نیز اشکال دیگری دارد و آن این است که با افزایش و نوسانات قیمت ارز اکنون وزارت ورزش باید چندین برابر نرخ قبل را تهیه و پرداخت کند درحالی که اگر در زمان مقرر این کار را انجام می داد، بار مالی کمتری بر روی دست وزارتخانه و فدراسیون می‌گذاشت. این سوال با امضا و حمایت نمایندگان به کمیسیون فرهنگی مجلس ارجاع شد و به زودی در دستور کار قرار می گیرد و وزیر باید به کمیسیون بیایند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام