پیش بینی نوسان بورس با گرایش صعودی محدود + دو گروه بزرگ و کوچک

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بازارسهام درحالی هفته چهار روزه کاری را با شاخص 1.4 میلیون واحدی و ادامه عدم ثبات و اعتماد اکثریت فعالان به آینده شروع می کند که کارگزاری آبان درباره شرایط روزهای گذشته و آینده اعلام کرد: بازار در هفته گذشته به افت ادامه داد و شاخص کل به پایین تر از 1.5 میلیون واحد رسید و نقدینگی همچنان در حال خروج از بازار بوده و رشد و نوسان متغیرهای موثر نیز نتوانسته وضعیت بازار را بهبود کند.

در بازارهای جهانی نیز افت شاخص دلار و بهبود روند بازارهای کالایی ادامه داشت و هرچند جو احتیاط در رفتار سرمایه گذاران قبل از انتخابات آمریکا محسوس است. به نظر می رسد بازارها تا مشخص شدن نتایج انتخابات همچنان کم نوسان باشند. رشد فلزات اساسی در هفته اخیر از مهم ترین تحولات بازارهای کالایی بود.

در بازار ارز هم، دلار هر افتی را به سرعت جبران می کند و تاحدودی سرنوشت آن به تحولات سیاسی پیش رو گره خورده است. به نظر می رسد بازار ارز  در هفته پیش رو ، کم نوسان با گرایش صعودی محدود باشد.

بازارسهام اما میل به خرید ندارد و رشد متغیرها نتوانسته از خروج نقدینگی جلوگیری کند. به نظر می رسد در گروه های بزرگ به جز نمادهایی که گزارش های مناسبی را ارائه کرده اند، دوضعیت قبلی ادامه داشته باشد و تعادل به همراه افت حجم معاملات با گرایش اصلاحی از محتمل ترین سناریوهای پیش رو در نمادهای بزرگ هست.

در گروه های کوچکتر نیز تک نمادها می توانند مورد توجه باشند و البته وضعیت کلی گروه های کوچکتر نیز به نظر همسو با بازار متعادل با گرایش اصلاحی خواهد بود.  

در این میان شاخص کل بورس در محدوده حمایتی قرار دارد و البته همچنان نشانه ای از بازگشت را نشان نداده و باید دید رشد مجدد قیمت ارز، رشد در بازارهای کالایی و گزارش های 6 ماهه و البته گزارش های ماهانه که آخرین تحولات بازار ارز را در فروش شرکت ها منعکس می کند می تواند وضعیت بهتری را برای بازار به دنبال داشته باشد و یا همچنان خروج نقدینگی ادامه دار خواهد بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام