قیمت مواد شوینده تا ۴۰ درصد گران شد / زمان اجرا

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بختیار علم‌بیگی درباره افزایش قیمت مواد شوینده به ایلنا گفت:‌ به دلیل اجباری نبودن قیمت‌های صنف و اینکه برخی شرکت ها می‌خواستند قیمت‌های پراکنده‌ای اعلام کنند با توجه به وضعیت صنعت، پنج قلم کالا را 40 درصد و بقیه کالاها را 30 درصد افزایش قیمت دادیم که طی چند روز آینده نیز اعمال می‌شود.

وی افزود:‌ شرکت ها از آخر این هفته می‌توانند این تغییر قیمت را اعمال کنند اما تا طی شدن مراحل احتمالاً 10 الی 15 روز آینده این افزایش قیمت عملی می شود.

این مقام مسئول درباره علت افزایش قیمت مواد شوینده تصریح کرد:‌ بررسی سازمان حمایت در این مورد طولانی شد و برای جلوگیری از هرج و مرج در بازار و افزایش بی‌رویه قیمت، انجمن مواد شوینده تصمیم گرفت این تغییر قیمت را اعلام کند. شرکت ها می‌خواستند بین 60 تا 80 درصد افزایش قیمت دهند که دیدیم اثر نامطلوب زیادی خواهد داشت. تقاضا از اواخر سال گذشته که بیماری کرونا شیوع پیدا کرد برای مواد شوینده حدود 20 تا 25 درصد افزایش پیدا کرده است.

علم‌بیگی ادامه داد: مواد اولیه شرکت ها که به وسیله شرکت‌های وابسته به دولت تامین می‌شود تا امروز حدود 2 برابر شده است. در پتروشیمی‌ها پلی‌اتیلن و دیگر مواد اولیه مورد نیاز تهیه مواد شوینده افزایش پیدا کرده است. بیشترین فشار را ارز روی تولیدکنندگان وارد می‌کند، ارز نیمایی از 9 به 28 هزار تومان رسیده است. بعضی تولیدکنندگان می‌خواستند فعالیت را متوقف کنند اما از آنجا که انجمن تعهد کرده بازار هیچ وقت بدون مواد شوینده نماند از آنها خواستیم تولید را ادامه دهند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام