توصیه های کرونایی رهبر انقلاب و انتقاد شدید از هتک حرمت دولت و مسئولان

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز در دیدار حضوری با حسن روحانی و اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا،ضمن قدردانی از عملکرد این ستاد، توصیه‌های مهمی را بیان و بر لزوم اتخاذ تصمیم‌های قاطع و حاکمیتی، اقناع افکار عمومی، همکاری همه دستگاهها و آحاد مردم برای مقابله با ویروس کرونا تأکید و با انتقاد شدید از اقدام برخی‌ در هتک حرمت دولت گفتند: هتک حرمت حرام است و با انتقاد تفاوت دارد .ضمن اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری به همکاری و اتحاد نیاز داریم.

ایشان افزود: ممکن است انتقاد درستی داشته باشید، انتقاد کنید. اشکالی ندارد اما اهانت نکنید. اینگونه رفتارها، روش آمریکایی‌ها بوده که در مناظره ها انجام می دهند تا جایی که یک شخصیت برجسته سیاسی آنها می گوید، دنیا با هراس و تحقیر به آمریکا نگاه می‌کند.

رهبر انقلاب ادامه دادند: در برخی کشورها همانند آمریکا بدترین مدیریت اعمال شده ولی باید تلاش کنیم از این حادثه که با جان و سلامت مردم و امنیت و اقتصاد آنها در ارتباط است با بهترین مدیریت عبور کنیم.

حضرت آیت الله خامنه ای با قدردانی از اقدامات ستاد ملی مقابله با کرونا و کمیته های وابسته به آن، عملکرد کادر درمان و سلامت را بسیار درخشان و جهاد فی سبیل الله خواندند و توصیه های مهمی بیان کردند.

-لزوم راه اندازی فوری یک عقبه قرارگاهی و عملیاتی برای اجرای تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا و نظارت بر اجرا

-محوریت وزارت بهداشت برای تعیین مصادیق محدودیت‌ها

- هنگامی که وزارت بهداشت، مصادیق محدودیت را تعیین کرد، سایر دستگاهها باید بدون در نظر گرفتن ملاحظات، آنها را رعایت و اجرا کنند

- کنترل دقیق مبادی ورودی کشور، محدودیت ترددهای غیرضرور بین شهری به همراه اقناع مردم و اِعمال سخت‌گیرانه ضوابط در ناوگان حمل و نقل شهری و محیط های عمومی، تحت نظارت شورای امنیت و نیروی انتظامی

-آموزش همگانی درباره راههای شیوع و شیوه‌های پیشگیری به صورت محله‌محور و با استفاده از ظرفیت مساجد و بسیج و البته با محوریت وزارت بهداشت و همکاری وزارت ارشاد و صداوسیما و لزوم تصویب جرائم سختگیرانه برای افرادی که مرتکب تخلفات بزرگ از ضوابط بهداشتی می‌شوند.

ایشان با اشاره به سخت‌تر شدن شرایط زندگی برخی افراد و مشاغل با اجرای جرائم سخت‌گیرانه، افزودند: در این زمینه دولت باید بسته‌های حمایتی را در نظر بگیرد، ضمن آنکه خیّرین و مردم نیز باید وارد میدان شوند و به کمک این افراد بیایند چرا که این کار جزو بهترین کارها و برترین وسایل نزدیک شدن به خدا است.

 رهبر انقلاب با اشاره به اهمیت مقابله با بیماری در روزهای اول آن، فرمودند: بر اساس گفته متخصصان اگر در یکی دو روز اول، مبتلایان شناسایی و برای معالجه آنها اقدام شود، تلفات کاهش جدی خواهد یافت که این کار بسیار لازم است.

 آیت الله خامنه ای با تأکید بر «به حداقل رساندن مراجعات به دستگاههای اجرایی با افزایش خدمات الکترونیک»، مسئولان را به رعایت حداکثری ضوابط بهداشتی توصیه و ادامه دادند: متأسفانه گاهی برخی از مسئولان در رعایت مواردی مثل ماسک زدن به شیوه صحیح یا رعایت فاصله، کوتاهی می‌کنند که این بی‌اعتنایی‌ها بر رعایتهای عمومی مردم هم اثر منفی می‌گذارد.

ایشان همچنین با اشاره به حضور پر شمار نیروهای داوطلب در ماههای اول شیوع بیماری و خدمات مؤثر آنان همانند کمک به پرستاران، ضدعفونی کردن دستگاهها و معابر، راهنمایی خانواده‌ها و کمک به افراد سالمند، استمرار این فعالیتها را مورد تأکید قرار دادند و از نیروهای داوطلبِ مخلص و جوانان مؤمن و صالح خواستند بار دیگر وارد میدان شوند.

آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به اینکه برخی افراد بیکار شده در اثر کرونا، بیمه بیکاری ندارند، گفتند: تأمین اجتماعی موظف است برای حل این مشکل اقدام کند که البته در این قضیه نیز ورود خیرین از برترین انفاق‌ها است.

در ادامه حسن روحانی هم با اشاره به تفاوت ماهیت ویروس کرونای کنونی گفت: طبق اعلام وزارت بهداشت و متخصصان ،ویروس ماههای اخیر ویروس جهش‌یافته اروپایی است که سرعت و قدرت انتقال آن، ۹ برابر شده است.

وی افزود: محدودیت‌های شدید در مناطق پر خطر، مراقبت های لازم برای جلوگیری از نقض قرنطینه مبتلایان و جریمه‌های قانونی برای متخلفان در نظر گرفته شده و برای کمک به تهیه و توزیع مایحتاج افراد در قرنطینه به کمک مساجد و بسیج مردمی نیازمند هستیم.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام