تدابیر بانک مرکزی با هدف تسهیل استفاده از درگاه‌های بانکی غیر حضوری

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک مرکزی اعلام کرد: باتوجه به موج سوم کرونا و به منظور تسهیل استفاده مردم از درگاه‌های غیر حضوری و کاهش مراجعات حضوری به شعب و دستگاه‌های خودپرداز در بخشنامه ای ضرورت رعایت تمهیداتی به شبکه بانکی ابلاغ می شود.

- سقف مجاز انتقال وجه کارت به کارت از طریق درگاه‌های اینترنتی و خودپردازها در هر شبانه‌ روز از مبدأ هر کارت به ۶ میلیون تومان افزایش یابد. میزان کارمزد انتقال وجه بیش از ۳ میلیون تومان بصورت پلکانی لحاظ خواهد شد.

- سقف مجاز انتقال وجه کارت به کارت از طریق پرداخت‌سازها از یک میلیون به ۳ میلیون تومان با حصول اطمینان از انطباق شماره ملی دارنده کارت و شماره ملی دارنده سیم کارت انجام دهنده تراکنش قابل افزایش است. با توجه به خطرات ناشی از سوء استفاده‌های احتمالی در صورت عدم اعمال کنترل فوق، افزایش سقف انتقال وجه مجاز نیست. در صورت پیوستن بانک‌ها و پرداخت سازها به هاب فناوران مالی ‌این سقف می‌تواند تا ۵ میلیون تومان افزایش یابد.

- امکان تمدید تاریخ انقضاء کارت‌های بانکی بدون نیاز به مراجعه حضوری مشتری تا پایان سال ۹۹ و به مدت یکسال بلامانع است. ضروری است اقدامات لازم برای احراز هویت غیرحضوری و اطلاع‌رسانی به مشتریان انجام گیرد.

- سقف صدور کارت هدیه تا اطلاع ثانوی و بصورت موقت به ۲ میلیون تومان افزایش یابد.

این بخشنامه جایگزین بخشنامه‌های قبلی بوده و رعایت مفاد تا اطلاع ثانوی لازم الاجرا است و بازگشت به وضعیت عادی با ابلاغ این بانک انجام خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام